بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۲۱ ارديبهشت ۱۳۸۸ - ۰۹:۲۵
مدیر مالی شرکت سیمان داراب:

صادرات روزانه 1000 تن سیمان به عراق

سیمان داراب روزانه به طور متوسط 1000 تن به عراق صادرات دارد، این در حالی است که رقبای حاضر در بازار عراق رفته رفته این بازار را ترک می کنند.
کد خبر : ۲۰۰۱۲

شرکت سیمان داراب در آخرین گزارش خود به سازمان بورس خبر از افزایش 23 درصدی درآمد حاصل از فروش تولیدات خود در سال مالی 87 نسبت به سال مالی قبل داده است.

بر اساس گزارش بورس نیوز ؛ ظرفیت اسمی طبق پروانه بهره برداری به میزان 850 هزار تن سیمان خاکستری می باشد. طبق اعلام مسئولان شرکت، علی رغم صدور پروانه بهره برداری مذکور، ظرفیت اسمی ماشین آلات خط تولید روزانه معادل 3000 تن طراحی شده و طبق عرف معمول در صنعت سیمان با 300 روزکاری در سال معادل 900 هزار تن کلینکر و 936 هزار تن سیمان در برنامه تولید پیش بینی می شود.

شرکت سیمان داراب با اجرای طرح افزایش ظرفیت به میزان اسمی 20 درصد ظرفیت تولید کارخانه به 3600 تن در روز افزایش رسید.

در همین راستا ضیایی مدیر مالی سیمان داراب در گفتگویی با خبرنگار بورس نیوز اظهار داشت: افزایش فروش تحت تاثیر افزایش نرخ سیمان در سال گذشته در حسابها لحاظ گردیده است در صورتی که بهای تمام شده به علت کاهش میزان تولید افزایش قابل توجهی را نشان نمی دهد.

شایان ذکر است، پیش بینی عملکرد سال مالی منتهی به 87.12.30 در مقایسه با عملکرد واقعی سال مالی قبل به ترتیب فروش 23 درصد افزایش، بهای تمام شده کالای فروش رفته 11 درصد افزایش، سود عملیاتی 43 درصد افزایش و سود پس از کسر مالیات 67 درصد افزایش نشان می دهد.

بر اساس این گزارش، هزینه های مالی ناشی از دریافت تسهیلات بانکی بابت پرداخت بخشی از وجه خرید 14.64 درصد از سهام شرکت صنایع سیمان دشتستان در سال 86 به مبلغ 160.07 میلیارد ریال می باشد که مبلغ یاد شده، به صورت 30 درصد نقد و 70 درصد تسهیلات 4 ساله با نرخ سود 12 درصد پرداخت می گردد.

همچنین پیش بینی درآمد حاصل از سرمایه گذاری ها برای سال مالی 87 عمدتاً مربوط به سود سهام دریافتنی سال مالی 86 شرکت صنایع سیمان دشتستان به مبلغ 19.764 میلیون ریال و سود اوراق مشارکت به مبلغ 4.196 میلیون ریال می باشد.

ضیایی مدیر مالی سیمان داراب گفت: برند محصولات سیمان داراب در استان و همچنین در بازار های صادراتی ، بالاخص در عراق شناخته شده است .

وی در خصوص صادرات به عراق افزود که سیمان داراب روزانه به طور متوسط 1000 تن به عراق صادرات دارد، این در حالی است که رقبای حاضر در بازار عراق رفته رفته این بازار را ترک می کنند.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر