بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۲۲ آبان ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۹
سخنگوی دولت گفت: هفته آینده در این باره صحبت خواهم کرد، سناریو‌های مختلفی وجود دارد که تامین منابع از کجا انجام می‌شود و این‌طور نیست که ما یک جا متمرکز شده باشیم.
کد خبر : ۲۰۰۳۲۱

هفته آینده درباره سهمیه‌بندی بنزین صحبت می‌کنم

به گزارش بورس نیوز، علی ربیعی، امروز در پس از پایان نشست هفتگی هیات دولت در رابطه با سهمیه‌بندی بنزین اظهار کرد: هفته آینده در این باره صحبت خواهم کرد، سناریو‌های مختلفی وجود دارد که تامین منابع از کجا انجام می‌شود و این‌طور نیست که ما یک جا متمرکز شده باشیم.

وی افزود: یکی از بحث‌های امروز مربوط به پولی است که بابک زنجانی به میزان ۸۰۰ میلیون دلار از بانک گرفته، اینکه چه کسی دستور این را داده است، باید مشخص شود. موضوع بر سر بازداشت (بابک زنجانی) نیست، بلکه بر سر نحوه پیگیری و منابع آن است. اینکه این پول کجا رفته و آیا فردی یا برای دستگاه خاصی بوده، این مسائل باید روشن شود.

سخنگوی دولت ادامه داد: در یکی از موارد، با عنوانی از دولت نفت گرفته شده و پول آن برنگشته است و اصلا معلوم نیست که این پول کجا رفته است. به دنبال این هستیم که اطلاعات مان را کامل کنیم و باید با کارشناسان صحبت کنیم. پولی که از محل فروش نفت به دست آوردند مقدار چشمگیری است که با آن موارد دیگر را خریداری و وارد کرده‌اند، ما به کسی اتهام نمی‌زنیم، اما به دنبال روشن شدن اعداد هستیم.

ربیعی گفت: از قوه قضاییه و قوه مقننه در مبارزه با فساد حمایت می‌کنیم، بحث ما درباره تصمیم‌های اداری است که بر مبنای آن‌ها نه پولی خورده و برده شده است، اما به منزله یک فساد بزرگ بار‌ها برای مردم تکرار شد، به صورت جزئی معلوم شد که این ۱۸ میلیارد دلار کجاست، اگر رئیس جمهوری گفت که یک دلار گم نمی‌شود، به مردم اطمینان دهیم که این موضوع صحت دارد.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر