بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۲۶ آبان ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۹
مدیرعامل بورس انرژی گفت: بازار صادراتی تحت تاثیر بازار داخل نبوده و به هر اندازه که بازار صادراتی ظرفیت داشته باشد این محصول صادر خواهد شد. ضمن اینکه در مساله صادرات بنزین فقط به عرضه توجه نمی کنیم، بلکه میزان تقاضا نیر مهم است. 
کد خبر : ۲۰۰۵۰۰

بازار صادراتی تحت تاثیر بازار داخل نیست

به گزارش بورس نیوز، سید علی حسینی در خصوص تاثیر افزایش قیمت بنزین بر عرضه فرآورده نفتی در بورس انرژی اظهار کرد: افزایش قیمت‌ها برای فروش داخلی بوده؛ در حالی که عرضه بنزین در بورس انرژی برای مصرف داخل کشور نیست.

وی افزود: فرآورده‌ای که برای عرضه در بورس انرژی آماده می شود فقط در رینگ بین‌الملل و با هدف صادرات عرضه و معامله می‌شود.

مدیرعامل بورس انرژی ادامه داد: از آنجایی که برای تولید فرآورده‌های نفتی ظرفیت بالایی در کشور وجود دارد، افزایش قیمت بنزین اثری روی عرضه در بورس و رینگ صادراتی نخواهد داشت.

حسینی تاکید کرد: در کشور ظرفیت بسیار بالایی برای تولید بنزین وجود دارد، باتوجه به اینکه «ستاره خلیج فارس»، این فرآورده را به انداره قابل توجه و با کیفیت بالا تولید می‌کند.

وی تصریح کرد: بازار صادراتی تحت تاثیر بازار داخل نبوده و به هر اندازه که بازار صادراتی ظرفیت داشته باشد این محصول صادر خواهد شد. ضمن اینکه در مساله صادرات بنزین فقط به عرضه توجه نمی کنیم، بلکه میزان تقاضا نیر مهم است. 

مدیرعامل بورس انرژی گفت: مطابق برآورد‌هایی که داریم به هر اندازه که در منطقه خریدار وجود داشته باشد ما می‌توانیم فرآورده‌های نفتی از جمله بنزین را صادر کنیم.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر