بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۲۶ آبان ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۵
کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با بورس نیوز:

قانون "بخشش مالیات" چاشنی بورس می‌شود!

اگر مطابق با سال‌های گذشته قانون بخشش مالیات، در سال جاری نیز تصری پیدا کند، تجدید ارزیابی قاعدتا بر بازار سهام تاثیری مثبت خواهد گذاشت.
کد خبر : ۲۰۰۵۰۷

افت ۴۰۰۰ واحدی شاخص دهان‌ها را بست

اسماعیل فئوادیان، مدیرعامل کارگزاری مهرآفرین در بررسی بازار روز جاری به بورس نیوز گفت: ریزش چهارهزار واحدی شاخص در بازار جای صحبتی نمی‌گذارد، اما نشان از تلاطمی داشته که ممکن است طی دو روز جریان یافته و تا اواخر هفته جاری یا هفته آتی به سمت مثبت، بازگشت داشته باشد.

وی در خصوص تاثیر قیمت "بنزین" بر بازار سرمایه عنوان کرد: این اتفاق به خصوص بر پالایشگاهی‌ها تاثیری مثبت خواهد گذاشت، ضمن اینکه طی روز گذشته شاهد اثر دوره‌ای این اتفاق بر کلیه سهم‌های بازار و بازگشت به حالت قبل بودیم.

این کارشناس بازار سرمایه در خصوص موضوع " تجدید ارزیابی " گروه‌های بانکی اظهارداشت: اموال بانک به دو قسمت "اموال مخصوص به خود آنها" و "سپرده‌های مردم" تقسیم می‌شود.

وی ادامه داد: بخشی که مربوط به محل سپرده‌های مردم بوده و باید تفکیک شود اما؛ اموال دیگر که متعلق به خود بانک‌هاست می‌تواند روند تجدید ارزیابی را طی کند و در خصوص "مالیات" تصمیم گیری بر عهده دولت خواهد بود.

فئوادیان همچنین اظهار داشت: زمانی تجدید ارزیابی اتفاق شیرینی است که بحث مالیات مطرح نباشد. چرا که وجود مالیات علاقه به این امر را کاهش خواهد داد. البته تصمیم گیری در این رابطه بر عهده شرکت خواهد بود.پ

مدیرعامل کارگزاری مهرآفرین در پایان افزود: اگر مطابق با سال‌های گذشته قانون بخشش مالیات، در سال جاری نیز تصری پیدا کند، تجدید ارزیابی قاعدتا بر بازار سهام تاثیری مثبت خواهد گذاشت.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
اخبار مرتبط
کارشناس امور مالیاتی در گفت‌وگو با بورس نیوز تاکید کرد:

تخم دو زرده بانک‌ها برای مالیاتی‌‌ها...

کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با بورس نیوز مطرح کرد:

بازار در موضع پاسخ دهی به محرکات پیش رو

کارشناس بازار سرمایه در گفت و گو با بورس نیوز:

سهم‌های ارزنده با اقبال مواجه نیستند

کارشناس بازارهای مالی در گفتگو با بورس نیوز تاکیدکرد:

اثر تورم بر سهم‌های وابسته به نرخ‌های دستوری

ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۲۶ آبان ۱۳۹۸ - ۱۸:۲۸
مجبور نيستي وقتي بلد نيستي مصاحبه كني جناب مديرعامل.افزايش بهاي بنزين هيچ اثري روي سود پالايشيا نداره.