بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۲۷ آبان ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۳
سرمایه‌گذاری‌های این بیمه‌ای سبک‌سنگین شد؛

تکیه‌ سود سرمایه‌گذاری "اتکام" بر سپرده بانکی

سود سرمایه گذاری محقق شده از محل ذخایر فنی و سایر منابع به ترتیب معادل ۲۳۷ و ۸۹۲ میلیارد ریال شناسایی شده که این میزان سود نسبت به سال گذشته رشد ۳۱درصدی را نشان می‌دهد.
کد خبر : ۲۰۰۵۷۹

رشد ۱۱ درصدی سود

به گزارش گروه تحقیق و مطالعات بورس نیوز، شرکت بیمه اتکایی امین در سال مالی منتهی به پایان شهریور ماه سال جاری و بر اساس صورت‌های مالی حسابرسی نشده شرکت، موفق به کسب سود خالص ۹۵۰میلیارد و ۳۸۷میلیون ریالی شده است.

این سود که به ازای هر سهم معادل ۳۲۲ریال بوده و رشد ۹درصدی نسبت به سال گذشته داشته است.

رشد ۱۱ درصدی سود

حق بیمه صادره این شرکت در سال مالی منتهی به پایان شهریورماه۱۳۹۸، معادل ۸۰۱میلیارد ریال بوده که نسبت به سال۹۷ رشد ۳۱درصدی را نشان می‌دهد.

با این حال، نتیجه فعالیت بیمه‌ای شرکت قبل از لحاظ کردن درآمد‌های سرمایه‌گذاری منجر به تحقق زیان ۱۱۵میلیارد ریالی شده و این در حالی است که در سال گذشته این مبلغ معادل ۳۷ میلیارد ریال سود بوده است. افزایش خسارات پرداختی را می‌توان عامل اصلی زیان دهی در بخش فعالیت‌های بیمه‌ای بر شمرد.

سود سرمایه گذاری محقق شده از محل ذخایر فنی و سایر منابع به ترتیب معادل ۲۳۷ و ۸۹۲ میلیارد ریال شناسایی شده است که این میزان سود نسبت به سال گذشته رشد ۳۱ درصدی را نشان می‌دهد.

لازم به ذکر است که بخش عمده‌ای از سود کسب شده سرمایه گذاری به مبلغ ۶۶۵ میلیارد ریال از محل سود سپرده بانکی و ۳۷۱ میلیارد ریال بابت درآمد ناشی از ارزش روز سرمایه گذاری‌های شرکت محقق و شناسایی شده است.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر