بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
جمعه ۰۱ آذر ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۹
مدیرعامل "پترول" عنوان کرد:

مثلث "پترول" به گود آمد

بنا بر قولی که به سهامداران در مجمع داده شد، برنامه‌های راه‌اندازی در سال جاری هر سه، در مدار تولید قرار گرفته‌اند.
کد خبر : ۲۰۰۸۹۳

۲ میلیون ۲۰۰ هزار تن ظرفیت تولید صنعت پتروشیمی

رسول اشرف‌زاده، مدیرعامل گروه سرمایه گذاری پتروشیمی ایرانیان در گفت‌وگو با بورس‌نیوز به راه‌اندازی دو واحد بزرگ در صنعت پتروشیمی اشاره کرد و گفت: نخستین واحد، اوره آمونیاک لردگان بوده که ظرفیت تولیدی بالغ بر یک میلیون و ۶۰۰ هزار تن را به همراه خواهد داشت.

وی ادامه داد: راه‌اندازی این شرکت در سه فاز تعریف شده و سرویس‌های جانبی، چون آب، برق و بخار که طبق برنامه در شهریورماه سال جاری در مدار تولید قرار گرفت.

اشرف‌زاده تاکید کرد: بحث آمونیاک نیز که طی هفته گذشته "گاز" وارد مدار تولید شد و فرآیند‌های آن در حال بررسی بوده که در اواخر ماه بعد نیز در مسیر تولید قرار خواهد گرفت و بعدی "آمونیاک " است که در بهمن ماه به پایان می‌رسد.

مدیرعامل پترول به واحد دیگری که در مدار تولید قرار میگیرد اشاره کرد و افزود: این واحد "الفین ایلام" بوده که در چهار فاز تعریف شده است.

وی تصریح کرد: بحث "پلی اتیلن" درمدار تولید بوده و واحدی که باید تامین خوراک را انجام دهد نیز در مرحله پیش راه‌اندازی بوده و نخستین کوره در واحد‌های "الفین "روشن شده و دومین کوره نیز در مسیر راه اندازی قرار گرفته که افتتاح رسمی آن در بهمن ماه سال جاری صورت خواهد گرفت.

اشرف زاده میزان اضافه شدن ظرفیت محصولات پتروشیمی را با راه اندازی "الفین" ۵۰۰ هزار تن عنوان کرد و گفت: واحد "سولفات پتاسیم" نیز در ارومیه در مدار تولید قرار گرفته که با راه اندازی آن در مجموع حدود دومیلیون و دویست هزار تن به ظرفیت تولیدات صنعت پتروشیمی اضافه خواهد شد.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
با حضور مدیرعامل شرکت سرمایه گذازی ایرانیان رخ داد؛

تقدیر از کارکنان برگزیده "پترول"

دفتر توسعه صنایع تکمیلی پتروشیمی اعلام کرد؛

اعلام قیمت پایه محصولات پتروشیمی

ارسال نظر