بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۰۲ آذر ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۹
کارشناس بازارسرمایه در گفت‌وگو با بورس‌نیوز تاکید کرد:

اوضاع سفید در "خروج نقدینگی"

"نقدینگی"، بازار جذاب دیگری به‌غیر از بورس پیدا نکرده و نقدینگی هوشمند ترجیح داده تا فعلا به‌جای بازار‌های موازی همچون دلار، سکه، مسکن و ... در بازارسرمایه ماندگار شود.
کد خبر : ۲۰۰۹۵۸

اوضاع سفید در

حمید علیخانی مدیرعامل کارگزاری راهبرد سرمایه‌گذاری ایران سهام در گفتگو با خبرنگار بورس‌نیوز درخصوص وضعیت نقدینگی در بازارسرمایه اظهارکرد: بورس با خروج نقدینگی و هشدار‌های خروج پول در بازار مواجه نشده، اما از حجم معاملات طی روز‌های معاملاتی گذشته، کاسته شده است.

وی ادامه داد: "نقدینگی"، بازار جذاب دیگری به‌غیر از بورس پیدا نکرده و نقدینگی هوشمند ترجیح داده تا فعلا به‌جای بازار‌های موازی همچون دلار، سکه، مسکن و ... در بازارسرمایه ماندگار شود.

کارشناس بازارسرمایه درخصوص گزارش‌های جدید ماهانه و ۹ماهه بازار نیز گفت: یپش‌بینی می‌شود تا گزارش‌ها با وضعیت مناسبی همراه باشند و وضعیت شرکت‌ها بهبود یافته باشد بنابراین گزارش‌های این دوره را می‌توان محرک مطلوبی برای حرکت مثبت شاخص‌کل باشد؛ از همین رو، پالایشی‌ها، فلزی‌ها و معدنی‌ها دارای وضعیت مستعد به رشدی هستند.

علیخانی در ادامه درخصوص افزایش نرخ حامل‌های انرژی افزود: تاثیرگذاری رشد نرخ‌ها بر اساس هر صنعت متفاوت بوده، اما اگر قیمت برق با رشد مواجه شود طبیعتا سیمان و آلومینیوم، فولاد و ... را تحت‌تاثیر قرار می‌دهد اما؛ با توجه به رشد نرخ بنزین و اتفاقات آن، تصور نمی‌شود دولت رشد نرخ‌ها را به دیگر حامل‌ها در سال جاری گسترش دهد.

وی در پایان اضافه کرد: برقی‌ها از گذشته مشکل داشتند و نتوانسته‌اند تراز خود را سروسامان دهند، اما مجددا باید تاکید کرد که دولت از جناح دیگری، رشد نرخ را به جامعه تحمیل نخواهد کرد.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
خروج مسکن از رکود چند ساله؟؛

قیمت‌ها قصد کوتاه آمدن ندارند

خروج مسکن از رکود چند ساله؟؛

قیمت‌ها قصد کوتاه آمدن ندارند

ارسال نظر