بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۰۲ آذر ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۷
قائم مقام مدیرعامل "افق" در گفتگو با بورس نیوز تاکیدکرد:

"افق" و گامی برای مدرن‌سازی نظام توزیع

برنامه شرکت افق کوروش راه اندازی ۱۶۰۰ شعبه تا انتهای سال ۹۸ بود اما؛ امروز تعداد شعبات به ۱۷۰۰ واحد رسیده و تا پایان سال ۹۸، به طور حتم سقف ۲۰۰۰ فروشگاه زده خواهد شد.
کد خبر : ۲۰۱۰۲۶
 
 
حسین صبوری قائم مقام مدیرعامل شرکت افق کوروش درگفتگو با بورس‌نیوز درخصوص بررسی روند و جایگاه فعلی این شرکت در برنامه‌ریزی‌های انجام شده اظهارکرد: از مهم‌ترین برنامه‌های "افق" راه‌اندازی ۱۶۰۰ شعبه تا پایان سال۹۸ بود اما؛ امروز تعداد شعبات این مرز را رد کرده و هم‌اکنون به ۱۷۰۰ واحد رسیده و تا پایان سال ۹۸، به طور حتم سقف ۲۰۰۰فروشگاه زده خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه تا پایان ماه جاری، تعداد فروشگاه‌ها از ۱۷۷۰ عبور خواهد کرد، ادامه داد: بخش عمده رشد فروشگاه‌های افق کوروش از ناحیه فروشگاه فرانچایز بوده که تعداد آن در حال حاضر ۶۳۴ شعبه اعلام شده است. 

برنامه ریزی دیجیتالی در حوزه‌های مختلف
صبوری با اشاره به سرمایه‌گذاری در حوزه دیجیتال عنوان کرد: سرمایه‌گذاری‌های زیادی توسط خرده‌فروشان دنیا در حوزه دیجیتال صورت گرفته به این شکل که ترند‌های تکنولوژی در این صنعت عمدتا حول محور فناوری‌های دیجیتال است؛ بنابراین افق کوروش نیز در جهت تحقق این هدف در آینده، اقدام به برنامه‌ریزی در حوزه‌های مختلف خواهد کرده است..
 

وی به برنامه‌های سال جاری این شرکت اشاره کرد و گفت: علاوه بر گسترش "اُکالا"، از جمله مسائل مهم در دستور کار " افزایش خدماتی" است که در باشگاه مشتریان ارائه خواهد شد.

افزایش خدمات و تنوع در باشگاه مشتریان
صبوری تصریح کرد: افق کوروش در باشگاه مشتریان خود، تعداد جی وی هایی که به مشتریان سرویس می‌دهد را به شدت افزایش داده و به ایجاد تنوع در نوع خدمات و امتیازاتی را که مشتریان و اعضای باشگاه بهره‌مند خواهد پرداخت تا به جذابیت باشگاه مشتریان افزوده شود.

فروشگاه‌های زنجیره‌ای حرکت در جهت مدرن سازی نظام توزیع
قائم مقام مدیرعامل افق کوروش همچنین اظهار داشت: به طور کلی، شکل‌گیری فروشگاه‌های زنجیره‌ای، به نوعی حرکت در جهت مدرن‌سازی نظام توزیع بوده چراکه نظام توزیع از نظام تولید عقب‌تر است؛ به این معنی که یک برنامه کاملا آگاهانه در جهت گسترش و شکل‌گیری نظام توزیع در کشور وجود ندارد. بازار‌های سنتی به تدریج متحول شده و در پاسخ به نیاز‌هایی که در سطح بازار وجود دارد، اشکال مختلفی مثل شکل گیری شرکت‌های پخش را به وجود آورده است.

حسین صبوری در ادامه بیان کرد: وجود فروشگاه‌های زنجیره‌ای گام بسیار مهمی در جهت مدرن‌سازی نظام توزیع کشور محسوب می‌شود اما؛ آیا شرکت‌های زنجیره‌ای زمانی که شروع به کار می‌کنند قادر هستند زنجیره‌ی توزیع خوبی داشته باشند؟ یکی از معیار‌هایی که با آن می‌توانیم دو زنجیر را با هم مقایسه کنیم در واقع سابلکین این دو است که بر این اساس می‌توانیم قضاوت کنیم که آیا رشد زنجیره‌ای رشد پایداری در آینده خواهد بود یا نه، زیرا یکی از مهم‌ترین زیرساخت‌هایی که در یک زنجیره وجود دارد سابلکین آن است. 
 

توجه سرمایه گذاری در حوزه زیرساخت 
وی اضافه کرد: افزایش سرمایه‌ای که در افق کوروش صورت می‌گیرد، سرمایه گذاری در حوزه زیرساخت‌ها بخصوص در حوزه لوژستیک است، چرا‌که چشم‌اندازی که برای آینده وجود دارد، نیازمند سرمایه گذاری بالایی در حوزه زیرساخت بوده و بدون این سرمایه گذاری، ادامه رشد افق کوروش امکان پذیر نخواهد بود.
 
وی در پایان خاطرنشان کرد: برای اینکه بتوانیم شرکت را در سال ۱۴۰۴ در بین ۲۵۰ خرده فروش برتر دنیا ببینیم؛ نیازمند سرمایه گذاری بالا در حوزه زیرساخت‌ها هستیم و این افزایش سرمایه به این منظور انجام شده است.
اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
آورده سنگین کرونا برای «افق کوروش»؛

درآمد‌های «افق» ۷۴ درصد رشد کرد

قائم مقام مدیرعامل افق کوروش در گفت‌وگو با بورس‌نیوز مطرح کرد:

دوری از نظام توزیع سنتی در "افق"

ارسال نظر