بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۱۶ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۹
آورده سنگین کرونا برای «افق کوروش»؛

درآمد‌های «افق» ۷۴ درصد رشد کرد

اسفند ماه برای شرکت «افق کوروش» بسیار خوش یمن بود و در نتیجه قرنطینه خانگی مردم، میزان فروش محصولات خوراکی و بهداشتی با رشد مطلوبی مواجه شد.
کد خبر : ۲۱۴۸۹۴

درآمد‌های «افق» ۷۴ درصد رشد کرد

به گزارش واحد تحقیق و مطالعات بورس نیوز، شرکت «فروشگاه‌های زنجیره‌ای افق کوروش» سال ۹۸ را در حالی به پایان رساند که توانست درآمد‌های خود را ۷۴ درصد نسبت به سال ۹۷ افزایش دهد.

این شرکت با ثبت فروش ۱۳ هزار و ۵۷۶ میلیارد ریالی در اسفند ماه، جمع کل فروش دوره ۱۲ ماهه سال ۹۸ را به رقم جالب توجه ۹۱ هزار و ۱۵۶ میلیارد ریال رساند.

نگاه به روند درآمدزایی «افق» در ۵ سال اخیر حاکی از سیر روندی صعودی دارد که در سال ۹۸ شتاب بیشتری گرفته و با توجه به شرایط کنونی کشور و مهمتر از آن، افتتاح شعب‌ جدید در نقاط مختلف کشور، انتظار می‌رود سال ۹۹ نیز این روند ادامه یابد.

درآمد‌های «افق» ۷۴ درصد رشد کرد

لازم به ذکر است که مبلغ فروش اسفند ماه در مقایسه با بهمن ماه ۶۱ درصد افزایش نشان می‌دهد و از نگاهی دیگر، درآمد شرکت در آخرین ماه از سال ۹۸ معادل ۱۵ درصد کل درآمد کسب شده است که این موضوع بیانگر آن است شیوع کروناویروس برای این شرکت آورده خوبی داشته است.

با شیوع این ویروس و در خانه ماندن مردم، میزان مصرف اقلام خوراکی بالا رفت و در شرایط کنونی، تنها بنگاه‌هایی که اجازه فعالیت را دارند و با تعطیلی اجباری مواجه نشده‌اند، فروشگاه‌های فروش مواد خوراکی و بهداشتی است. از همین رو، شاهد جهش بلند درآمد‌های «افق» در اسفند ماه هستیم و انتظار می‌رود تا زمان تداوم این شرایط، درآمد این شرکت نیز در سطوح بالایی قرار بگیرد.

سرمایه شرکت به ۳.۰۰۰ میلیارد ریال خواهد رسید

حسابرس شرکت فروشگاه‌های زنجیره‌ای افق کوروش گزارش خود را در خصوص پیشنهاد افزایش سرمایه ۲۰۰ درصدی افق کوروش ارائه کرده است.

بر اساس این پیشنهاد، سرمایه شرکت ذکر شده با ۲.۰۰۰ میلیارد ریال افزایش از محل مطالبات حال شده و آورده نقدی سهامداران به ۳.۰۰۰ میلیارد ریال خواهد رسید.

هدف از اجرای این افزایش سرمایه بهبود و افزایش تعداد شعب این شرکت و همچنین تقویت ناوگان حمل و نقل شرکت بوده که مبلغ ۱.۰۰۰ میلیارد ریال از این افزایش سرمایه صرف خرید ۲۰۰ دستگاه کامیونت خواهد شد.

همچنین مبلغ ۱.۰۰۰ میلیارد ریال دیگر نیز صرف افزایش شعب شرکت در سال‌های آتی به میزان ۳۰۰ شعبه می‌شود.

لازم به ذکر است که اجرایی شدن افزایش سرمایه فوق منوط به صدور مجوز سازمان بورس و همچنین تصویب مجمع عمومی فوق العاده صاحبان سهام شرکت خواهد بود.

درآمد‌های «افق» ۷۴ درصد رشد کرد

 

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
معاون مالی و اقتصادی گروه صنعتی گلرنگ در گفتگو با بورس نیوز مطرح کرد: 

عرضه اولیه "صنعت غذایی کورُش " به زودی

کسب درآمد ۱۷.۵۰۰ میلیارد ریالی در دو ماهه نخست سال جاری؛

افزایش متوسط فروش ماهیانه افق کوروش

کسب درآمد ۸هزار و ۳۴۷میلیارد ریالی این فروشگاه به ثبت رسید؛

افزایش نرخ فروش در قفسه‌های "افق"

ارسال نظر