بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۰۳ آذر ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۲
کارشناس بازارسرمایه در گفت‌وگو با بورس‌نیوز مطرح کرد؛

بزرگان قرمزپوش "بورس"

نقدینگی موجود در بورس به سمت سهم‌های کوچکتری گام برداشته که حاشیه‌پذیر هستند و می‌توانند با امواجی در دریای بورس حرکت کنند.
کد خبر : ۲۰۱۱۵۶

محسن رحمتی مدیرعامل کارگزاری تدبیرگران فردا در ارزیابی از روند معاملات امروز بازارسرمایه به خبرنگار بورس‌نیوز اظهارکرد: "بورس" روند متعادلی را طی معاملات امروز پشت سرگذاشت با آنکه برخی سهم‌های کوچک بازار، سبزپوش شدند اما؛ نمی‌توان از منفی بودن شاخص سهم‌های بزرگ در معاملات امروز چشم‌پوشی کرد.

وی در ادامه با اشاره به اختلاف شاخص هم‌وزن، گفت: اگر اختلاف شاخص هم‌وزن مورد توجه قرار بگیرد درمی‌یابیم که شاخص رشد بیشتری را به ثبت رسانده و البته بازارسرمایه این‌روز‌ها بیشتر به بازاری اشباع، تبدیل شده است.

کارشناس بازارسرمایه درخصوص اشباع شدن بازار نیز تصریح کرد: نقدینگی موجود در بورس به سمت سهم‌های کوچکتری گام برداشته که حاشیه‌پذیر هستند و می‌توانند با امواجی در دریای بورس حرکت کنند با این حال، تصور نمی‌شود که بازارسرمایه با نوسان شدیدی مواجه شود.

مدیرعامل کارگزاری تدبیرگران فردا درباره احتمال خروج پول و البته سایه رکود بر بازارسرمایه همچون دیگر بازار‌های موازی نیز اشاره داشت و اذعان کرد: "رکود" اگر به کاهش حجم معاملات معنا شود، نمی‌توان احتمال سایه آن را بر بازار رد کرد اما، از سوی دیگر اگر "رکود" را پایین‌آمدن معنادار قیمت‌ها تلقی کنیم، احتمال نزول قیمت‌ها چندان زیاد نبوده، ولی حجم معاملات احتمالا کاهش پیدا می‌کند.

وی در پایان اضافه کرد: چنین وضعیتی در حال حاضر بازار قابل مشاهده بوده، زیرا هم‌اکنون به نسبت مهرماه، حجم قابل توجهی از ارزش معاملات به سمت فضای رکودی حرکت کرده است.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
دبیرکل کانون نهاد‌های سرمایه‌گذاری ایران در گفتگو با بورس نیوز مطرح کرد:

اشباع جابه‌جایی ظرفیت نقدینگی

دبیرکل کانون نهاد‌های سرمایه‌گذاری ایران در گفتگو با بورس نیوز مطرح کرد:

اشباع جابه‌جایی ظرفیت نقدینگی

ارسال نظر