بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
پنجشنبه ۰۷ آذر ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۰
این شرکت با داشتن پنج مخزن با مجموع حجم ۲۴۰ هزار تن توانایی ذخیره بیشترین حجم متانول را در کشور دارد که می‌تواند نقش بسزایی در بازار داشته باشد.
کد خبر : ۲۰۱۵۸۶

ذخیره بیشترین حجم متانول در پتروشیمی خارک

به گزارش بورس نیوز، غلامرضا امیرشقاقی مدیرعامل مجتمع پتروشیمی خارک اظهار کرد: این شرکت از دو واحد ان‌جی‌ال و متانول تشکیل شده که پنج محصول متانول، پروپان، بوتان، نفتا و گوگرد را تولید می‌کنند.

وی افزود: گاز سرچاهی حاصل از تولید نفت به عنوان خوراک وارد پتروشیمی خارک می‌شود و همه محصولات تولیدی این مجتمع پتروشیمی (یک میلیون و ۱۵۰ هزار تن) از طریق اسکله خود شرکت به کشورهای دیگر صادر می‌شود.

مدیرعامل پتروشیمی خارک ادامه داد: جزیره خارک فاقد لوله‌کشی گاز بوده و این شرکت با هدف عمل به مسئولیت‌های اجتماعی گاز مصرفی منطقه را به صورت کپسول‌های گاز مایع و رایگان در اختیار مردم قرار می‌دهد.

امیرشقاقی خاطرنشان کرد: پتروشیمی خارک دارای واحد یوتیلیتی برای رفع نیازهای خود بوده و آزمایشگاه این شرکت در رده بهترین‌ آزمایشگاه‌های منطقه و مورداعتماد اداره استاندارد قرار دارد.

وی بیان کرد: اجرای واحد متانول ۲ پتروشیمی خارک ۳۰ درصد پیشرفت دارد و مخازن آن ساخته شده و این شرکت با داشتن پنج مخزن با مجموع حجم ۲۴۰ هزار تن توانایی ذخیره بیشترین حجم متانول را در کشور دارد که می‌تواند نقش بسزایی در بازار داشته باشد.

مدیرعامل پتروشیمی خارک تاکید کرد: پروژه جمع‌آوری گازهای مشعل جزیره خارک (بخش خشکی) تا هفته آینده به پایان خواهد رسید. با اجرای این پروژه دیگر گازی برای سوزاندن به مشعل ارسال نمی‌شود.

امیرشقاقی گفت: پروژه ساخت پل ارتباطی مشعل میدان نفتی فروزان به سکوی آن به طول ۸۶ متر از سوی پتروشیمی خارک در حال انجام بوده که بزرگ‌ترین مشعل کشور و خلیج‌فارس به این سکو تعلق دارد که روزانه ۲۲۰ میلیون فوت مکعب گاز به مشعل ارسال می‌شود.

 

اشتراک گذاری :
ارسال نظر