بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۰۹ آذر ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۲
کارشناس بازارسرمایه در گفت‌وگو با بورس‌نیوز تاکید کرد:

منفعت "بورس" از چکش "مالیات"

مدیرعامل کارگزاری ارگ هومن گفت: دریافت مالیات از تمامی بازارهای سرمایه‌ای، می‌تواند مسیر ورود نقدینگی به بورس را هموار سازد.
کد خبر : ۲۰۱۷۰۸

محسن عباسلو مدیرعامل کارگزاری ارگ هومن در گفتگو با بورس نیوز در خصوص ارزیابی خود از روند معاملات امروز بازارسرمایه اظهار کرد: بازار امروز روند مثبتی را طی کرده و البته کمی هم تحت تاثیر بودجه نیز هست؛ از سوی دیگر با افزایش قیمت ارز نیز تاثیر مثبتی بر شرکت‌ها و بازار می‌گذارد.

وی ادامه داد: "بورس" نیازمند شفافیت‌هایی از سوی بودجه بوده چراکه مباحثی همچون "لغو معافیت صادراتی صادرکنندگان"، "مالیات بر سپرده‌های بانکی" و ... مورد ابهام بوده و بازار منتظر پاسخی برای رفع این سوالات است.

این کارشناس بازار با اشاره به بحث مالیات بر سپرده‌های بانکی نیز افزود: زمزمه‌های اجرایی شدن این بحث، می‌تواند تاثیر مثبتی بر بازارسرمایه داشته باشد و شاید در کوتاه مدت، بحث مالیات روی شرکت‌های صادرکننده بازار را منفی کند، اما بقیه خبر‌ها و پیامد‌ها برای بازار مثبت است.

مدیرعامل کارگزاری ارگ هومن با اشاره به امکان ورود مجدد نقدینگی، تاکید کرد: اخذ مالیات از سپرده‌های بانکی، می‌تواند نقدینگی رسوب شده در بانک‌ها را به سوی بورس روانه سازد البته نمی‌توان از نقدینگی که از سوی مالیات بر ملک، ارز و دیگر بازارهای موازی می‌توان اخذ کرد را نادیده گرفت.

وی در پایان خاطرنشان کرد: دریافت مالیات از تمامی بازارهای سرمایه‌ای، می‌تواند مسیر ورود نقدینگی به بورس را هموار سازد تا این نقدینگی در راستای تامین‌مالی بنگاه‌های تولیدی به‌کار آید نه‌اینکه تنها بخاطر ابعاد سرمایه‌گذاری و سفته‌بازی، نقدینگی اسیر شود.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس نیوز: 

"بورس" در استراحت به سر می‌برد

کارشناس بازارسرمایه در گفت‌وگو با بورس‌نیوز مطرح کرد:

"سهام عدالت" یتیمی که متولی ندارد

کارشناس بازارسرمایه در گفت‌و‌گو با بورس‌نیوز مطرح کرد:

واگذاری‌ دولتی از ریل صندوق‌های سرمایه‌گذاری

مدیرعامل شرکت بورس تهران در گفتگو با بورس نیوز مطرح کرد:

مسیر سبز "تامین‌مالی" در "بورس"

ارسال نظر