بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۰۹ آذر ۱۳۹۸ - ۱۷:۲۹
ساعت پنج و نیم عصر؛

"فلز سرخ" زنگ زد

گزارش پنج و نیم امروز نیم نگاهی دارد به واکنش معکوس سهامداران به حرف های چوپان دروغگو و...
کد خبر : ۲۰۱۷۸۰

چوپان دروغگو و اقبال دارویی ها

به گزارش بورس نیوز، یک مس‌فروش چندی قبل در یک اطلاعیه رسمی اعلام کرد قصد افزایش سرمایه ۹۸۷ درصدی از محل تجدید ارزیابی زمین دارد و با این خبر، سهم مورد اقبال بازار قرار گرفت و هر سهم این شرکت از ابتدای مهر ماه تا کنون ۴۵درصد رشد قیمت داشته است. اما گویا این شرکت شفاف سازی را به شوخی گرفته و شاید هم قصد و غرض دیگری در کار بوده؛ چرا که امروز ناگهان این شرکت در یک شفاف سازی دیگر اعلام کرده سهامدار عمده راضی نیست و برنامه تجدید ارزیابی، منتفی است! اگر این روش عملکرد اسمش شفاف سازی باشد، هر جای دیگر دنیا بود، با این روش شفاف سازی طوری برخورد می شد که دیگر مدیران شرکت هوس شفاف سازی به سرشان نزند! اما چه کنیم که اینجا با همه جا فرق دارد و مسوولان عادت دارند خودشان را به خواب بزنند.

وعده‌های پوچ

رئیس سازمان برنامه و بودجه در سخنرانی اخیر خود گفته بود در سال ۹۹ کالاهای اساسی با ارز ۴۲۰۰ تومانی تامین خواهد شد. هر جای دیگر دنیا، سهم یک یا چند گروه خاص به خاطر احتمال حذف ارز دولتی، بالا رفته بود بعد از این خبر افت می کرد.

اما آقایان آنقدر در این مدت وعده سرخرمن داده و آنقدر بدعهدی کرده اند که دیگر کسی حرف شان را باور نمی کند. به همین دلیل هم سهم دارویی ها به جای آنکه امروز منفی معامله شود، با صف خرید همراه بود. وقتی هم علت اقبال سهامداران را جویا شدیم گفتند هر زمان مسوولان چیزی را تایید یا تکذیب کردند مطمئن می شویم برعکس وعده ها محقق خواهد شد!!! آقایان چوپان دروغگو شده اند و باید بترسند از روزی که گرگ در کمین شان باشد...

شغل سفارشی برای برادرزاده

مدیرعامل یکی از نهادهای دولتی که اتفاقا سهامدار عمده تعداد زیادی شرکت دولتی و خصوصی هم هست، اخیرا برادرزاده محترم را بر کرسی هیات مدیره و معاون فنی و برنامه ریزی شرکت به کار گمارده اند!

هوا هم پولی می شود؟

طبق خبرها و تحلیل های جهانی، هزینه اقتصادی آلودگی هوا ۳۱ هزار میلیارد تومان است. این رقم معادل یارانه سهمیه بندی بنزین است که دولت به ۶۰ میلیون نفر باید پرداخت کند. ای کاش بعضی ها به جای انجام سیاست های نادرست اقتصادی و شعار دادن، کمی هم به فکر ریشه کن کردن مشکلات بودند. فقط هوا مجانی بود که آن هم به لطف آقایان دیگر کیمیا شده...

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
اخبار مرتبط
ثبت عملکردی ضعیف از این مس‌فروش در پاییز؛

" فباهنر" چنگی به دل نزد

ساعت پنج و نیم عصر؛

حواریون بودجه

ارسال نظر
نظرات بینندگان
فردوسی
Germany
شنبه ۰۹ آذر ۱۳۹۸ - ۱۹:۰۳
وقتی رئیس جمهور برای فرار از مسئولیت اعلام میکند منهم مانند شما صبح روز جمعه فهمیدم قیمت بنزین افزایش یافته دیگر نباید از سایرین انتظار صداقت و شفافیت داشت...اینجا ایران است...!!