بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۱۱ آذر ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۷
بازگشت به روند صعودی بدون حراج سرمایه‌گذاری‌ها؛

«کروی» بر «فاسمین» متمرکز می‌شود

بررسی وضعیت درآمدزایی «کروی» حاکی از آن است که منبع درآمدی سودآوری شرکت‌های زیرمجموعه است و کمتر به سمت فروش سرمایه گذاری‌ها پیش رفته است.
کد خبر : ۲۰۱۹۲۹

«کروی» بر «فاسمین» متمرکز می‌شود

به گزارش واحد آمار و نظرسنجی (آبسیم پلاس) بورس نیوز، شرکت «توسعه معادن روی ایران» با سرمایه ۲۴۱۴میلیارد ریالی، حدود ۱۹۴۸ میلیارد ریال در شرکت‌های بورسی و ۶۷۶ میلیارد ریال در غیربورسی‌ها سرمایه‌گذاری کرده است.

نکته جالب توجه این است که ارزش بازار سبد سهام بالغ بر ۲۲ هزار و ۵۶۳ میلیارد ریال است که معادل ۱۱ برابر بهای تمام شده آن است.

نگاهی به صورت‌های مالی این شرکت سود انباشته ۲۵۱۰ میلیارد ریالی را نشان می‌دهد که تقریبا معادل سرمایه اسمی شرکت است.

«کروی» در سال‌های اخیر میل چندانی برای فروش سرمایه‌گذاری‌ها از خود نشان داده و سعی بر حفظ پرتفوی خود داشته است. هر چند که در ۶ ماهه نخست سال جاری از رشد بازار سرمایه استفاده کرده و با فروش بخشی از سرمایه گذاری‌های خود، به سود ۸۰ میلیارد ریالی دست یافته است.

از سوی دیگر، وضعیت سودآوری شرکت‌های زیرمجموعه در دوره‌های اخیر همواره رو به رشد بوده و این شرکت به خوبی از این موضوع نفع برده است. همان‌طور که ملاحظه می‌کنید، درآمد سود سهام در سال ۹۴ تنها ۳۹ میلیارد ریال بود اما؛ در سال ۹۷ به رقمی در حدود ۱۵۸۶ میلیارد ریال رسید.

«کروی» بر «فاسمین» متمرکز می‌شود

در بازار سرمایه «کروی» بازدهی مطلوب ۶۵ درصدی را در سال جاری نصیب سهامداران و همراهان خود کرده است. در این میان، حقوقی‌ها نقش مهمی ایفا کردند و از ابتدای سال جاری تا به امروز ۳۵ میلیون سهم از حقیقی‌ها خریداری کرده‌اند و در مجموع، برآیند ورود را شکل داده‌اند.

در نظرسنجی چندی پیش آبسیم پلاس، ۴۷ درصد موقعیت خرید را در نماد «کروی» انتخاب و ۵۳ درصد دیگر فروش را انتخاب خود عنوان کردند.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
پیشنهاد افزایش سرمایه ۲۰۰ درصدی "فاسمین"؛

سودانباشته کالسیمین به جریان افتاد

پیش‌بینی‌ها از سود ۴۰۰۰ ریالی حکایت دارد؛

نقشه «فاسمین» قرار گرفتن بالاتر از گروه

نگاه متفاوت این شرکت به بازار سهام؛

"سرچشمه" با دست پر به مجمع می‌رود

بهبود دوجانبه این سیمان‌ساز در مسیر پیش‌بینی ها؛

فاصله‌ها در «سصوفی» کمتر شد

ارسال نظر