بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۰۹ آذر ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۶
بهبود دوجانبه این سیمان‌ساز در مسیر پیش‌بینی ها؛

فاصله‌ها در «سصوفی» کمتر شد

بررسی گزارش‌های ماهانه «سصوفی» حرکت گام به گام در مسیر پیش بینی‌ها را حکایت می‌کند که در این مسیر، حاشیه‌ها نیز حفظ شده است.
کد خبر : ۲۰۱۶۸۲

فاصله‌ها در «سصوفی» کمتر شد

به گزارش واحد آمار و نظرسنجی (آبسیم پلاس) بورس نیوز، شرکت «سیمان صوفیان» در آبان ماه حدود ۳۰ میلیارد تومان فروش انجام داد و جمع کل فروش خود را به رقم ۲۰۲ میلیارد تومان رساند.

بر اساس این گزارش، «سیمان صوفیان» پیش از این برآورد کرده بود در پایان سال ۹۸ حدود ۲۹۹ میلیارد تومان درآمد فروش کسب کند. به این ترتیب، تا پایان هشتمین ماه از سال ۶۸ درصد از رقم پیش بینی شده را پوشش داده است. بنابراین، به نظر می‌رسد با توجه به روند کنونی تحقق رقم پیش بینی شده چندان دور از دسترس نباشد و این شرکت در محدوده یاد شده به درآمد‌های خود را در سال ۹۸ تکمیل کند.

به گزارش آبسیم، تحلیل فاصله ساختار سود و زیان حاکی از آن است که حاشیه سود ناخالص «سصوفی» در ۶ ماهه نخست سال جاری بیش از دوره مالی ۹۷ است اما؛ هنوز به میزان سال ۹۶ نرسیده است. در مجموع، حاشیه سود ناخالص این شرکت از میانگین شرکت‌های هم‌گروه خود یک درصد کمتر است و از این نظر، در رتبه چهاردهم گروه ایستاده است.

فاصله‌ها در «سصوفی» کمتر شد

بر اساس صورت‌های مالی «سصوفی» نرخ فروش سیمان و کلینکر هم در بازار داخل و هم در بازار خارج با افزایش همراه بوده است. از سوی دیگر، تعداد فروش تا پایان دوره ۸ ماهه سال جاری بالغ بر ۱.۱ میلیون تن محصول بوده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته حدود ۱۴۰ هزار تن بیشتر است.

همانطور که در ساختار بهای تمام شده شرکت ملاحظه می‌کنید، در دوره‌های اخیر از حجم بهای تمام شده نسبت به کل بهای تمام شده کاسته شده که علت آن، کاهش هزینه‌های جذب نشده در تولید به موجب افزایش مقدار تولید و فروش است. از همین رو، شاهد کاهش نسبت سایر هزینه‌های عملیاتی به کل فروش در دوره‌های اخیر هستیم؛ هر چند که همچنان نسبت به میانگین گروه در سطح بالاتری قرار دارد.

فاصله‌ها در «سصوفی» کمتر شد

رتبه بندی گروه سیمان بر اساس حاشیه سود خالص را در تصویر ذیل مشاهده می‌کنید. ۵ شرکت در حال حاضر در حاشیه زیان فعالیت می‌کنند و «سصوفی» با حاشیه سود خالص ۲۰ درصدی، در رتبه ۲۶ اُم قرار گرفت.

فاصله‌ها در «سصوفی» کمتر شد

در نظرسنجی آبسیم پلاس در خصوص معاملات «سصوفی» ۵۴ درصد از افراد موقعیت خرید را انتخاب کردند و باقی سهامداران میل به فروش از خود نشان دادند.

فاصله‌ها در «سصوفی» کمتر شد

شایان ذکر است که این سهم از ابتدای سال جاری تا به امروز بازدهی ۱۱۵ درصدی را عاید سهامداران خود کرده است.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
خبر خوب برای سهامداران سیمان صوفیان؛

"سصوفی" آماده پرداخت می شود

این سیمانی گزارش داد؛

سود خالص هر سهم "سصوفی"۲۷۹ریال

بازگشت به روند صعودی بدون حراج سرمایه‌گذاری‌ها؛

«کروی» بر «فاسمین» متمرکز می‌شود

ارسال نظر