بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۱۶ آذر ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۴
مدیر عامل بانک ایران زمین گفت: همواره ارتقاء سطح امنیت حساب‌ها و پایین آوردن مخاطرات امنیتی مطابق با توسعه علم و تکنولوژی از جمله الزامات حوزه بانکی است.
کد خبر : ۲۰۲۴۴۳

مهمترین دغدغه بانک‌ها ارتقاء امنیت حساب‌های مشتریان است

به گزارش بورس نیوز، عبدالمجید پورسعید مدیرعامل بانک ایران زمین در خصوص الزام به کارگیری رمز دوم پویا از ابتدای دی ۱۳۹۸ اظهار کرد: ابزار‌های پرداخت الکترونیک و دیجیتال که توسط بانک‌ها در اختیار مشتریان قرار گرفته بسیاری از خدمات بانکی را به خارج از محیط شعب منتقل کرده است.

وی افزود: امنیت تراکنش‌ها در سمت بانک‌ها بسیار بالاست و ما از تمام امکانات و تکنولوژی‌های روز دنیا برای حفظ امنیت حساب‌ها و تراکنش‌ها استفاده می‌کنیم. اما در ماه‌های اخیر شاهد برخی سوء استفاده‌های از حساب‌های افراد هستیم؛ که بخشی از آن‌ها به دلیل عدم رعایت اصول ایمنی از سوی مشتریان است.

مدیرعامل بانک ایران زمین ادامه داد: یکی از اقداماتی که در حال حاضر با ابلاغ بانک مرکزی توسط بانک‌ها اجرایی شده و راه اندازی رمز پویا (رمز دوم اینترنتی) است؛ که این اقدام می‌تواند بسیاری از موارد فیشینگ و سوء استفاده از حساب‌های مشتریان را کاهش دهد.

پورسعید در این باره که براساس اعلام پلیس فتا فیشینگ عامل شکل‌گیری یک‌سوم جرائم سایبری در کشور بوده، خاطرنشان کرد: به همین خاطر استفاده از رمز دوم یکبارمصرف به جای رمز ثابت در دستور کار قرار بانک‌ها قرارگرفته است؛ به‌طوری‌که پیش‌بینی می‌شود با جایگزین شدن رمز یکبارمصرف از سوی تمامی بانک‌ها، می‌توان تعداد زیادی از این موارد را کاهش داد.

وی بیان کرد: نرم‌افزار رمزساز ایران زمین، یک برنامه تولید رمز جهت افزایش ضریب امنیتی عملیات مالی و غیرمالی در سامانه اینترنت بانک و نیز تراکنش‌های کارتی بانک ایران‌زمین است که قابل‌استفاده بر روی گوشی‌های همراه با سیستم‌عامل اندروید و IOS است.

مدیرعامل بانک ایران زمین، در انتها از مشتریان بانک ایران زمین خواست با رعایت موازین امنیتی و همراهی با پویش این بانک با نام “از پویا جویا شوید! ” امنیت تراکنش‌های بانکی خود را افزایش دهند.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر