بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۱۶ آذر ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۰
کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با بورس نیوز تاکیدکرد:

تداوم روند "بورس" تا اواسط بهمن

ریسک ریزش قیمت دلار پوشش داده شده و روند نرخ ارز اثر مثبتی بر بازار سرمایه خواهد داشت.
کد خبر : ۲۰۲۴۵۳

تداوم روند صعودی بازار تا اواسط بهمن

به گزارش بورس نیوز، بهار در خزان بازار سرمایه ادامه دارد و شاخص کل در حال فتح مجدد قله های از دست رفته در ماه های قبل است. امروز شاخص کل با صعود ۵۰۹۶ واحدی از کانال ۲۲۷ واحدی عبور کرد و سهم های بزرگ گروه فلزی و معدنی یک تنه جور رشد بازار را به دوش می کشند.

عبداله رحیم لوی بنیس کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با بورس نیوز در خصوص پیش بینی وضعیت آتی بازار بیان کرد: بازار سرمایه در یکی دو ماه اخیر، آنقدر رشد نداشته که نگران ریزش احتمالی باشیم. اما افزایش نرخ بنزین و انتظارات تورمی، بازار را کمی مثبت کرده است.

وی افزود: علاوه بر این، هم گزارش های عملکرد شرکت ها تا این لحظه قابل قبول بوده و هم بحث تجدید ارزیابی دارایی ها در شرکت ها، بطور جدی دنبال می شود. بازار ارز هم نوسانات مثبتی داشته است. با این شرایط، بازار سرمایه، چشم انداز مثبتی دارد و به نظر می رسد تا اواسط بهمن ماه، روند نسبتا مثبت بازار تداوم خواهد داشت.

این فعال بازار سرمایه در رابطه با بازار ارز گفت: نرخ ارز به صورت مصنوعی، پایین نگه داشته شده و نمی توان پیش بینی کرد تا چه زمان با فشار عرضه ها، نرخ ارز کنترل خواهد شد. البته افزایش نرخ ارز در چند روز گذشته، بر سودآوری شرکت ها اثرگذار خواهد بود؛ ولی با توجه به ریسک افت مجدد نرخ ارز، فعلا بازار سرمایه به افزایش نرخ ارز واکنش چندانی نشان نداده است. اما معتقدم ریسک ریزش قیمت دلار پوشش داده شده و روند نرخ ارز اثر مثبتی بر بازار سرمایه خواهد داشت.

وی بودجه را ریسک مهمی قلمداد نکرد و افزود: بعید است که فعلا دولت در مورد اخذ مالیات از بازار سرمایه، اقدامی کند و بودجه هم ریسک مهمی برای بازار سرمایه به همراه نخواهد داشت.

رحیم لوی در معرفی گزینه های مناسب برای سرمایه گذاری گفت: صنایع غذایی که وابستگی به واردات و صادرات ندارند و نیز شرکت هایی که در بازار کشورهای همسایه، فروش مناسبی دارند گزینه های مناسب تری برای سرمایه گذاری خواهند بود.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس‌نیوز مطرح کرد:

"شاخص" دنباله رو "دلار"

کارشناس بازارسرمایه در گفتگو با بورس‌نیوز تاکید کرد:

خیال آسوده "بورس" از دلار و نرخ حامل‌های انرژی

در گفت‌وگو با بورس‌نیوز تاکید شد:

سد بند "فرار مالیاتی"

مدیرعامل کارگزاری مهر اقتصاد در گفتگو با بورس نیوز تاکیدکرد:

بهار در خزان بورس

ارسال نظر