بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۱۶ آذر ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۲
مدیرعامل کارگزاری مهر اقتصاد در گفتگو با بورس نیوز تاکیدکرد:

بهار در خزان بورس

میانگین نرخ دلار نیمایی در سال جاری ۱۰ هزار و ۷۰۰ تومان بوده و اگر این نرخ حتی ۱۰ درصد افزایش یابد، قطعا سودآوری شرکت های صادرات محور بورسی افزایش خواهد داشت.
کد خبر : ۲۰۲۴۶۶

بهار در خزان بورس

به گزارش بورس نیوز بازار سرمایه هفته سوم آذرماه را با رشد بنیادی ها آغاز کرد. در روزهای قبل کارشناسان بازار سرمایه در مورد پتانسیل‌های سهم های بنیادی و با P/E پایین، بسیار صحبت کرده بودند و در شرایطی که بیم و ناامیدی، مجال انتظار صعود به سهم های بازار سرمایه نمی داد، بازار روند صعودی دیگری استارت زد و فروشندگان عجول روزهای قبل، امروز در صف خرید جای گرفتند.

با این شرایط، توجه به نظرات کارشناسان بازار سرمایه بیش از پیش اهمیت دارد و انتظار می رود سهامداران با تعریف استراتژی سرمایه گذاری خود از رفتارهای هیجانی و شتابزده بپرهیزند.

سعید ذوالفقاری مدیرعامل کارگزاری مهر اقتصاد ایرانیان در گفتگو با بورس نیوز در خصوص پیش بینی وضعیت آتی بازار سرمایه بیان کرد: روند صعودی بازار سرمایه تداوم داشته و شاخص کل از سقف ۳۳۰ هزار واحد عبور خواهد کرد.

وی افزود: با توجه به افزایش نرخ ارز، به نظر می رسد بازار سرمایه ریزش نخواهد داشت و از اینجا به بعد، سهم های گروه فلزات و پتروشیمی و سنگ آهنی و... که در ماه های قبل رشد کمتری داشته، رشد خواهند کرد. افزایش نرخ ارز اثر مثبت با اهمیتی بر بازار سرمایه خواهد داشت. عمده شرکت های بزرگ بازار سرمایه، محصولات خود را در بورس کالا و با نرخ ارز نیمایی به فروش می رسانند و افزایش نرخ ارز، درآمد این شرکت ها را افزایش خواهد داد. میانگین نرخ دلار نیمایی در سال جاری ۱۰ هزار و ۷۰۰ تومان بوده و اگر این نرخ حتی ۱۰ درصد افزایش یابد، قطعا سودآوری شرکت های صادرات محور بورسی افزایش خواهد داشت.

این کارشناس بازار سرمایه در رابطه با پیش بینی نرخ ارز تا پایان سال گفت: به نظر می رسد نرخ دلار نیمایی، تا پایان سال در محدوده ۱۲ تا ۱۳ هزار تومان باشد. اما این نرخ یعنی انتظار افت نرخ ارز نمی رود و ضمنا دلار نیمایی سال آینده، بیش از این میزان خواهد بود. روند نرخ ارز را فرصتی پیش روی بازار سرمایه کشور ارزیابی می کنم.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
مدیرعامل کارگزاری بانک تجارت در گفتگو با بورس نیوز تاکیدکرد:

بنیادی‌ها را جدی بگیرید

کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با بورس نیوز تاکیدکرد:

تداوم روند "بورس" تا اواسط بهمن

کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با بورس نیوز مطرح کرد:

رالی جدید بازار با افزایش "نرخ دلار"

ارسال نظر