بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۱۶ آذر ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۲
کارخانجات صنعتی تبرک با مدرن‌ترین فناوری‌های روز دنیا، طی سال‌های پس از زمان پایه‌گذاری توانسته است محصولاتی منطبق بر موازین استاندارد ملی و الزامات جهانی برای عرضه به مصرف‌کنندگان محصولات تبرک در داخل و خارج از کشور تولید کند.
کد خبر : ۲۰۲۴۶۰

با مدیرعامل تبرک و گروه کارخانجات صنعتی تبرک آشنا شوید

به گزارش بورس نیوز، هلدینگ تبرک به‌عنوان یکی از برند‌های معتبر غذایی در کشورمان در سال ۱۳۷۷ توسط علیرضا بوستانی راه‌اندازی شد.  

نخستین محصول تبرک در سال ۱۳۷۷ رب گوجه‌فرنگی بود. این محصول در ابتدا با ظرفیت جذب ۱۲۰ تن گوجه‌فرنگی در روز آغاز شد. با استقبال بازار از این محصول، شرکت تبرک به‌تدریج با تجهیز خط تولید به ماشین‌آلات نوین ایتالیایی، میزان مصرف گوجه‌فرنگی این مجموعه را از مقدار اولیه به روزانه ۳ هزار تن افزایش داد.

انواع سس‌های مایونز و کچاپ در طعم‌ها و بسته‌بندی‌های مختلف، تولید انواع روغن‌های خوراکی، انواع محصولات کنسروی، آبمیوه طبیعی، مربا، بیسکوئیت، کیک و کلوچه از دیگر تولیدات تبرک است. مجموعه تبرک ظرف سال‌های اخیر با توجه به نیاز بازار، به حوزه تولید محصولات بهداشتی نیز وارد شده است و انواع دستمال‌های کاغذی و بهداشتی را با استفاده از باکیفیت‌ترین مواد اولیه تولید می‌کند.

هلدینگ تبرک را مجموعه‌ای از شرکت‌های مختلف تشکیل داده است. بوستانی، مدیرعامل تبرک سنگ بنای این هلدینگ را بیش از ۲۰ سال پیش با خرید شرکت «کشت و صنعت شهداب ناب خراسان» پایه‌گذاری کرد. در واقع این شرکت هسته مرکزی شکل‌گیری مجموعه تبرک به شمار می‌رود که علاوه بر رب گوجه فرنگی در زمینه تولید کشک، انواع سس و سرکه فعال است. شرکت «کشت و صنعت بهاران گلبهار خراسان» هم که از دیگر شرکت‌های زیرمجموعه گروه کارخانجات صنعتی تبرک محسوب می‌شود به تولید انواع کمپوت، رب گوجه فرنگی، انواع مربا، انواع مارمالاد، کنسرو سبزیجات و انواع پوره میوه و سبزیجات مشغول است.

شرکت «نوش پونه خراسان» از دیگر زیرمجموعه‌های هلدینگ تبرک است. فعالیت این شرکت در زمینه تولید انواع آبمیوه، انواع بیسکوئیت، انواع کلوچه، انواع ویفر، روغن مایع مخلوط و انواع کیک است. شرکت «بهینا» با تولید انواع سس‌های غذایی، سس گوجه‌فرنگی، بسته بندی چای و برنج فعالیت می‌کند.

با مدیرعامل تبرک و گروه کارخانجات صنعتی تبرک آشنا شوید
شرکت «طلای سفید تبرک» از دیگر زیرمجموعه‌های گروه کارخانجات صنعتی تبرک در زمینه تولید انواع دستمال کاغذی، حوله کاغذی، پنبه و نوار بهداشتی، فعالیت دارد در حالی که خط فعالیت سنتی آن یعنی تصفیه پنبه، کماکان آماده جذب کشاورزان منطقه تربت حیدریه و مناطق مجاور است.

شرکت «خوشمزه» در تولید ظروف بسته‌بندی صنایع غذایی مشغول فعالیت است. همچنین شرکت «مهرانه» در خصوص تولید مواد شوینده و شرکت «مبین نگار» در زمینه قوطی‌سازی به‌عنوان طرح‌های در توسعه آینده گروه کارخانجات صنعتی تبرک در نظر گرفته شده و به‌زودی زمینه جدیدی از کارآفرینی و اشتغال را رقم خواهد زد.

همچنین بوستانی مدیرعامل تبرک با هدف تکمیل زنجیره تولید محصولات مجموعه شرکت‌هایش، شرکت «اخشان اخلمد» را که در زمینه کشاورزی و دامپروری فعالیت دارد به گروه کارخانجات صنعتی تبرک اضافه کرد.

کمک به اشتغال‌زایی در مناطق محروم
با وجود اینکه مجموعه تبرک یک بنگاه تولیدی و اقتصادی به شمار می‌رود، مدیرعامل تبرک و مدیران این مجموعه در کنار موفقیت اقتصادی، تلاش برای اشتغال‌زایی در مناطق محروم را نیز به عنوان یکی از اهداف خود تعریف کرده‌اند. به عبارتی، گروه کارخانجات صنعتی تبرک ایجاد اشتغال را صرفا روشی برای ارتقاء وضعیت اقتصادی خود ندانسته و این موضوع را یکی از مسئولیت‌های اجتماعی خود می‌داند. به همین دلیل این هلدینگ صنعتی تلاش می‌کند با شناسایی نیرو‌های مستعد و مناسب در مناطق محروم و به‌کارگیری آن‌ها در مجموعه شرکت‌های خود، در ایجاد اشتغال برای این مناطق و کمک به اقتصاد خانواده‌های آن‌ها نقش موثری داشته باشد.

حرکت به سوی بازار‌های جهانی

کیفیت بالای محصولات تولیدی گروه کارخانجات صنعتی تبرک، ورود این مجموعه را به بازار‌های جهانی تسهیل کرده است. از دیگر نکات مثبت در این زمینه، تامین تمام مواد اولیه مورد نیاز از منابع داخلی و عدم نیاز به واردات است. این مسئله باعث می‌شود که صادرات محصولات تبرک ارزآوری مناسبی برای کشور به همراه داشته باشد. در حال حاضر محصولات هلدینگ تبرک به بازار بسیاری از کشور‌های منطقه راه پیدا کرده است. همچنین رعایت استاندارد ملی و انطباق محصولات با استاندارد‌های جهانی، سبب شده مسیر صادرات برای عرضه کالا‌های تبرک جهت ورود به بازار کشور‌هایی مانند روسیه نیز هموار شود.

وجود تنوع در سبد محصولات

توجه به ذائقه مشتری و رعایت استاندارد‌های بهداشتی سخت‌گیرانه در گروه کارخانجات صنعتی تبرک، این مجموعه را به یکی از موفق‌ترین گروه‌های تولیدی کشور مبدل ساخته و سهم بالایی از بازار را به آن اختصاص داده است.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
ارسال نظر