بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۱۷ آذر ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۸
مدیر مالی گروه دارویی «برکت» در گفت‌وگو با بورس نیوز تاکیدکرد:

تداوم روند صعودی سودآوری دارویی‌ها

تولید داروهای جدید از اقدامات همیشگی شرکت های دارویی بوده و شرکت های گروه دارویی برکت هم به این مهم، توجه ویژه دارند. ضمن اینکه تلاش می شود توسعه فعالیت های شرکت ها و اصلاح GMP و خرید ماشین آلات جدید و... به طور مداوم صورت گیرد.
کد خبر : ۲۰۲۵۳۷

تداوم روند صعودی سودآوری دارویی ها

به گزارش بورس نیوز، در لایحه بودجه ۹۹ تامین کالاهای اساسی با دلار ۴۲۰۰ تومانی انجام خواهد شد. دارویی ها مشمول دریافت ارز دولتی هستند و با این خبر، رنگ سرخ بر تن اکثر نمادهای دارویی نشسته است. اهالی بازار سرمایه تا کنون انتظار حذف ارز دولتی صنعت دارو و افزایش حاشیه سود ریالی شرکت های دارویی را داشتند.

علیرضا خسروانی مدیر مالی گروه دارویی برکت در گفتگو با بورس نیوز در این خصوص بیان کرد: تداوم روند تخصیص ارز دولتی و دلار ۴۲۰۰ تومانی به صنعت دارو اصلا اتفاق بدی نیست.

وی ادامه داد: در نظر داشته باشید که در صورت حذف ارز دولتی دارو، اگر نرخ فروش محصولات متناسب با افزایش بهای تمام شده اصلاح شود، سودآوری شرکت های دارویی افزایش می‌یابد اما؛ اگر بعد از حذف ارز دولتی دارو، نرخ فروش متناسب با نرخ ارز تعدیل نشود، شرکت های دارویی متحمل ضرر و زیان خواهند شد.

خسروانی تصریح کرد: در صورت حذف ارز دولتی دارو، هم مردم و مصرف کنندگان دارو متحمل فشار بیشتری می شوند و هم احتمالا تقاضای دارو در کشور کاهش خواهد داشت. دارو کالای استراتژیک بوده و در قیمت گذاری دارو، باید قدرت خرید مردم را هم لحاظ کرد.

وی افزود: با توجه به اینکه قرار شده ارز دولتی و دلار ۴۲۰۰ تومانی دارو حذف نشود، به نظر می رسد روند فعلی فروش و رشد سودآوری شرکت های دارویی، سال آینده هم تداوم خواهد داشت.

خسروانی در رابطه با برنامه های شرکت های گروه دارویی برکت گفت: تولید داروهای جدید از اقدامات همیشگی شرکت های دارویی بوده و شرکت های گروه دارویی برکت هم به این مهم، توجه ویژه دارند. ضمن اینکه تلاش می شود توسعه فعالیت های شرکت ها و اصلاح GMP و خرید ماشین آلات جدید و... به طور مداوم صورت گیرد.

وی با اشاره به خط تولید این شرکت، گفت: برای مثال شرکت البرز دارو احتمالا بهمن ماه از انبار جدید خود رونمایی کرده و خط تولید مایعات را هم اواخر سال جاری یا اوایل سال۹۹ راه‌اندازی خواهد کرد. شرکت «کی بی سی» هم مهم‌ترین واردکننده داروهای آنفلوانزا است.

مدیر مالی گروه دارویی برکت در پایان خاطرنشان کرد: شرکت‌های دارویی امکان افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی دارایی‌ها را دارند؛ البته فعلا شرکت‌های زیرمجموعه گروه دارویی برنامه‌ای در این خصوص ندارند.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر