بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۱۷ آذر ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۹
«زمگسا» از برآورد‌های خود عقب مانده هر چند که نگاهی به روند سنوات گذشته نشان می‌دهد که در ماه‌های پایانی سال، درآمد فروش نسبت به ماه‌های قبل از آن رشد می‌کند.
کد خبر : ۲۰۲۵۵۱

شیر‌های «زمگسا» چرب‌تر می‌شود

به گزارش واحد آمار و نظرسنجی (آبسیم پلاس) بورس نیوز، ۹۰۵میلیارد ریال درآمد شرکت «کشاورزی و دامپروری مگسال» در ۸ماهه سال۹۸ بود که از مدت مشابه سال گذشته، ۶۹درصد بیشتر است.

این شرکت پیش از این برآورد کرده بود در سال۹۸ به درآمد عملیاتی ۱۸۷۹میلیارد ریالی دست یابد؛ بنابراین، در طی ۸ماه اخیر توانسته ۴۸درصد این رقم را پوشش دهد و می‌توان گفت مسیر طولانی برای تحقق درآمد پیش‌بینی شده در پیش دارد.

نگاهی به روند سنوات گذشته نشان می‌دهد که در ماه‌های پایانی سال درآمد فروش نسبت به ماه‌های قبل از آن رشد مطلوبی را تجربه می‌کند. بر این اساس، می‌توان چنین گفت که با رشد درآمد‌ها در سه ماهه چهارم سال، «زمگسا» بتواند به درآمد‌های پیش‌بینی شده نزدیک شود.

شیر‌های «زمگسا» چرب‌تر می‌شود

نگاهی به گروه زراعت در بازار سرمایه حاکی از آن است که در حال حاضر و بر اساس آخرین گزارش‌های مالی منتشر شده، «زپارس» بیشترین حاشیه سود خالص را دارد.

در این میان، «زمگسا» با حاشیه سود ۹.۴درصدی، در رتبه دوازدهم قرار گرفته و از حاشیه سود چندان مطلوبی برخوردار نیست؛ بنابراین، در صورتی که حاشیه سود را یکی از ملاک‌های سرمایه‌گذاری قرار دهیم، پس از «زپارس»، گزینه‌های «زکشت» و «زفکا» در صدر انتخاب‌ها قرار می‌گیرند.

شیر‌های «زمگسا» چرب‌تر می‌شود

چندی پیش آبسیم پلاس معاملات «زمگسا» را بر ترازوی نظرسنجی گذاشت که نتایج حاصل از آن از سنگینی وزنه فروش حکایت می‌کند.

در این نظرسنجی، ۵۴درصد از سهامداران موقعیت فروش را در این سهم برگزیدند.

نگاهی به معاملات حقوقی‌ها بیانگر آن است که در مدت سپری شده از سال جاری بالغ بر ۵ میلیون سهم را به حقیقی‌ها فروخته‌اند و خود برآیند خروج را در «زمگسا» رسم کرده‌اند.

در مجموع این سهم از ابتدای سال جاری تا به امروز بازدهی قابل توجه ۲۷۲ درصدی را برای سهامداران خود به ارمغان آورده است.

همانطور که در تصویر ذیل ملاحظه می‌کنید «زمگسا» در سال ۹۷ بیش از شاخص کل بورس تهران بازدهی داشت و این روند را با قدرت بیشتری در سال جاری دنبال می‌کند.

شیر‌های «زمگسا» چرب‌تر می‌شود

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
اخبار مرتبط
مدیرعامل شرکت کشت و دام فکا در گفت‌وگو با بورس نیوز تاکید کرد:

خیز "زفکا" برای افزایش ظرفیت

افت ۳۴ درصدی سودآوری در دوره ۶ ماهه؛

حباب قیمتی سهام "زپارس" بیشتر نمایان شد

در ۶ ماهه نخست سال مالی ۱۳۹۸ رقم خورد؛

شناسایی سود ناچیز "زمگسا"

ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۱۹ آذر ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۶
عاشقتم زمگسا