بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۲۴ آذر ۱۳۹۸ - ۱۷:۳۰
ساعت پنج و نیم عصر؛

کاپ شفاف‌سازی

گزارش پنج و نیم امروز نیم نگاهی دارد به داروی تقلبی تولیدشده در شرکت معتبر دارویی و پرخطرهای جذاب بورس و...
کد خبر : ۲۰۳۱۵۷

کاپ شفاف سازی به داروساز متقلب رسید

به گزارش بورس نیوز، کاپ بهترین شفاف سازی هفته را باید به یکی از داروسازان داد. همان شرکت داروسازی که سال ۹۷ حجم زیادی از انواع دارو را بدون تایید سازمان غذا و دارو تولید و به رغم هشدارهای مقامات دارویی، روانه بازار کرد و کار را تا آنجا پیش برد که دستور رسمی برای جمع آوری دارو از سطح داروخانه ها دادند و داروخانه چی ها هم شتابزده با مشتریان تماس گرفتند که بیایید داروی تان را عوض کنیم و... حال که مدیران مختلف شرکت در تماس بودیم، گفتند که ... اصلا صدایی نیامد.

در نهایت بعد از این همه داستان و حرف و حدیث، شرکت مذکور زحمت کشیده و شفاف سازی کرده؛ اما این شفاف سازی فقط مهر تایید بر شایعات موجود بود و از میزان خسارت به سهامداران و عوارض داروهای توزیع شده برای بیماران چیزی نگفتند.
البته این کار بین زیرمجموعه های هلدینگ دارویی مذکور عادی است و هنوز خاطره تلخ پنی سیلین های فاسد و استرس وارد شده به بیماران و تعدیل منفی ۷۰ درصدی سود یکی دیگر از شرکت های این گروه در سال های قبل از ذهن مان نرفته!

بیماری واگیرداری بنام «فساد و تقلب»

در تنگنای تحریم ها و مشکلات اقتصادی، فقط برخی داروسازان نیستند که سواستفاده می کنند و سلامت مردم را به بازی میگیرند تا سود به جیب بزنند. ۵ هزار لیتر روغن نباتی تاریخ گذشته و فاسد هم جمع آوری شده و در ظرف های ۲۰ لیتری دوباره بسته بندی شده و به صورت فله به رستوران ها و فست فودها فروخته شده است!

حرکت اعتراضی سر به زیرترین گروه بازار

سیمانی ها امروز قیام کردند و گفتند اگر فکری به حال قطعی گاز و مازوت گران قیمت نشود، تعطیل خواهیم کرد. این صنعت همواره به صبوری شهره بوده و چنین واکنشی کمی عجیب بود. چرا که در سال های قبل هم مشکل قطع گاز و جایگزینی مازوت داشته اند و معمولا در چنین شرایطی یا از دپوی کلینکر خود استفاده می کنند و یا تعمیرات دوره ای انجام می دهند.

پرخطرهای جذاب

یکی از آقایان گفته ۲ بانک خصوصی ورشکسته قطعی و ۲ بانک دیگر در آستانه ورشکستگی هستند؛ اما کسی جرات روشنگری ندارد! البته این موضوع چندان هم مبهم نبوده و با بررسی صورت های مالی چند بانک بورسی و فرابورسی، به راحتی می توان پرخطرها را شناسایی کرد. اما جالب اینجا است که نه فقط سپرده گذاران گاهی دریافت اندکی سود بالاتر را به پذیرش ریسک ورشکستگی بانک ترجیح می دهند، بلکه حتی سهامداران این چند بانک هم فراموش کرده اند چه خطری بیخ گوش شان است و مدام قیمت ها را بالا می برند! مدیران بانک ها هم از آب گل آلود ماهی می گیرند و بر طبل تو خالی تجدید ارزیابی دارایی ها می کوبند!

پز عالی و جیب خالی

۲۰ شرکت بزرگ ساختمانی که اتفاقا بسیاری از آنها هم در بازار سرمایه حضور دارند، بیش از ۶ هزار میلیارد تومان دارایی در اختیار دارند و این رقم به خوبی نشان دهنده ارزش ذاتی بالای سهم های گروه انبوه سازی است؛ اما نکته اینجاست که نقدشوندگی این حجم دارایی بسیار بسیار پایین بوده و ساختمانی ها عمدتا کفگیر پولی شان به کف دیگ گیر می کند.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
در گفتگو با بورس نیوز تاکید شد:

ریکال دارو

ارسال نظر