بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۲
وزیر نفت خاطرنشان کرد: من پیش از اینکه نگران این مسائل باشم، نگران عقب‌ماندگی فناوری و پایین ماندن ضریب بازیافت نفت هستم.
کد خبر : ۲۰۳۲۶۴
نگران پایین ماندن ضریب بازیافت نفت هستم
به گزارش بورس نیوز، بیژن زنگنه درباره سیاست‌های آمریکا برای اعمال نفوذ در بازار جهانی نفت اظهارکرد: من هیچ شکی ندارم که یکی از دلایل آمریکا برای تحریم ایران و ونزوئلا، فراهم کردن بازار برای نفت شیل بوده، آن هم با قیمت‌هایی است که سرمایه‌گذاری را توجیه کند.
 
وی ادامه داد: آمریکا در سال‌های ۲۰۱۸ و ۲۰۱۹، هر سال ۱.۵ میلیون بشکه به تولید خود افزود و با قیمت‌های بالای ۶۰ دلار فروخت و بدون زحمت هم توانست با خارج کردن ایران و ونزوئلا، بازار را در دست بگیرد، بنابراین این موضوع تنها سیاسی نبود، بلکه جنبه اقتصادی هم داشت که پوششی سیاسی به خود گرفت و با زور و گردن‌کلفتی آن را عملی کردند.
 
وزیر نفت خاطرنشان کرد: من پیش از اینکه نگران این مسائل باشم، نگران عقب‌ماندگی فناوری و پایین ماندن ضریب بازیافت نفت هستم.
 
زنگنه در این ابره که به نظر می‌رسد ایران سهم خود را در بازار نفت از دست داده توضیح داد: موضوع بحث تولید محصولات پایین‌دستی است. این موضوع همیشه در دستور کار ما بوده و در آن موفق هم بودیم، گرچه در ایران بعضی وقت‌ها هر کاری انجام دهیم می‌گویند کم است، اما کار بزرگی در بخش پتروشیمی و پالایش صورت گرفته است.
 
وی تاکید کرد: سال گذشته ۵.۸ میلیارد دلار خوراک به شرکت‌های پایین‌دستی پتروشیمی فروخته شده است. کدام صنعت را در کشور سراغ داریم که ۵.۸ میلیارد دلار خوراک به بخش پایین‌دستی فروخته باشد؟! همچنین پالایشگاه‌ها ۵.۵ میلیارد دلار به صنایع پایین‌دستی خوراک فروختند.
 
وزیر نفت بیان کرد: زنجیره بالادستی و پایین‌دستی صنعت نفت در کشور بسیار فعال بوده و تحریم‌ها برداشته شود ما و همکارانمان می‌دانیم که چگونه دوباره بازار نفت را به‌دست بیاوریم، ما می‌دانیم که چگونه پاسخگوی قلدربازی‌های که برخی تولیدکنندگان علیه ما می‌کنند باشیم. ملت ایران می‌تواند، هیچ نگران نباشید.
 
زنگنه گفت: باید تلاش کنیم تحریم را عزتمندانه برداریم، می‌دانیم بازار را چگونه پس بگیریم.
اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
رییس بازاریابی و فروش شرکت پالایش نفت اصفهان در گفتگو با بورس نیوز تاکیدکرد:

خوشبینی به گزارش های بهتر در ۳ ماهه پایانی سال

ارسال نظر