بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۲۷ آذر ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۲
گزارش روزانه بازار سرمایه؛

شام آخر سهامداران در آذر

شاخص کل به لطف تقویت تقاضا در سهام شرکت‌های بزرگ، به سطح بی‌سابقه ۳۵۰ هزار واحد دست یافت تا بار دیگر به خلق شگفتی بپردازد و نماگر هم‌وزن که در پیشروی خود استثنائا رشد کمتری را به ثبت رساند.
کد خبر : ۲۰۳۴۹۴

سور شاهانه سهامداران در چهارشنبه آخر آذر

به گزارش بورس نیوز، بورس تهران همچنان داغ و پر اقبال است و طیف وسیعی از سرمایه گذاران و صاحبان سرمایه، به این بخش از فعالیت‌های اقتصادی هجوم آورده اند.

این استقبال چنان با دامنه و پر شور و نشاط است که هر روزه صد‌ها میلیارد تومان نقدینگی جذب بازار میشود و بازار سرمایه ایران، به محل مناسبی برای ورود و سرمایه گذاری طیف‌های مختلف و اشخاص متفاوت (اعم از حقیقی و حقوقی)، تبدیل شده است؛ و این، کامرانی شاهانه‌ای است که نصیب مشارکت کنندگان بازار شده و پول‌های سرگردان متنابهی را نیز جذب خود کرده است. بطوریکه بازدهی ۹ ماهه بورس تهران از ۱۰۰ درصد نیز عبور کرده و سرآمد بازار مالی ایران شناخته شده است.

و، اما سریال رکوردشکنی بورس تهران در معاملات امروز، با یک تغییر عمده در توزیع نقدینگی ادامه یافت. شاخص کل به لطف تقویت تقاضا در سهام شرکت‌های بزرگ، به سطح بی‌سابقه ۳۵۰ هزار واحد دست یافت تا بار دیگر به خلق شگفتی بپردازد و نماگر هم‌وزن که در پیشروی خود استثنائا رشد کمتری را به ثبت رساند. غول‌های کالایی در کنار سهام بانکی طی دادوستد‌های امروز مورد توجه خاص بازار قرار گرفتند و در نقطه مقابل، در سهام گروه‌های کوچک عرضه‌های بیشتری رقم خورد.

آخرین وضعیت بازار امروز
در پایان معاملات روز جاری شاخص کل با بیشترین تاثیر از رشد قیمت‌ها در نمادهایی، چون «فارس»، «فولاد»، «شپنا»، «وامید»، «اخابر»، «کچاد» و «وپاسار» با رشد حدود ۳۴۵۲ واحدی روبرو شد. بازار آغازی متعادل داشت و در ادامه، رشد قیمت‌ها در گروه‌های بزرگ بازار، عبور شاخص کل از کانال مهم ۳۵۰ هزار واحدی را به دنبال داشت.

کارنامه امروز بازار
شاخص کل ۳۵۰,۳۲۲ واحد / میزان تغییر ۳۴۵۱ واحد مثبت / ارزش بازار ۱۲,۷۸۱,۱۴۹ میلیارد ریال/ ارزش معاملات ۲۵,۸۱۷ میلیارد ریال/ حجم معاملات ۵.۰۶۲ میلیارد سهم

نمادهای تاثیر گذار در شاخص
فارس ۳۹۸ واحد مثبت/ فولاد ۳۲۷ واحد مثبت/ شپنا ۲۱۶ واحد مثبت/ وامید ۱۹۶ واحد مثبت/ اخابر ۱۷۲ واحد مثبت/ کچاد ۱۵۱ واحد مثبت/ وپاسار ۱۴۷ واحد مثبت

بیشترین حجم معاملات
وتجارت ۷۱۶.۵ میلیون سهم/ وبصادر ۴۹۵.۱ میلیون سهم/ وپاسار ۲۳۴.۵ میلیون سهم/ ذوب ۱۶۳.۶ میلیون سهم/ ونوین ۱۳۹ میلیون سهم

پیش بینی بازار شنبه ۳۰ آذر ۹۸
بورس تهران هر روز به مرز‌ها و رکورد‌های جدیدی دست می‌یابد و دست اول را در رقابت با بازار‌های موازی دارد. بطوریکه بازدهی یکساله بورس تهران از ۱۰۰ درصد نیز گذشته و سرآمد بازار‌های مالی و سرمایه گذاری ایران و منطقه، عنوان میشود. از طرفی، شاهد ورود جریان قدرتمند نقدینگی به بدنه بازار طی ماه‌های اخیر هستیم و هزاران میلیارد تومان پول و نقدینگی جذب این بخش از فعالیت‌های اقتصادی شده است.

گزارش‌های گروه فلزات اساسی نشان می‌دهد اکثر شرکت‌های این گروه، به رغم تحریم‌ها فروش مناسبی داشته اند و قیمت محصولات فلزی همچون بعضی محصولات فولادی هم جهش‌های خوبی داشته است. نفت خام نیز وضعیت نسبتا با ثباتی دارد و نوسانات مثبتی نشان می‌دهد. توافق تجاری آمریکا و چین هم در حال نهایی شدن است و توافق این دو کشور، برای بسیاری از صنایع صادرات محور بازار سرمایه، خبر خوبی است.

با این شرایط، شرکت‌ها امکان تحقق سود‌های بالاتری خواهند داشت. ضمن اینکه افزایش نرخ ارز در سامانه نیما هم اثر مثبتی بر سودآوری شرکت‌های صادرات محور خواهد داشت. این اتفاقات خوشایند در کنار ثبات بازار‌های موازی، نقدینگی را به سمت بازار سرمایه سوق داده و با این تفاسیر، دستیابی به شاخص ۴۰۰ هزار واحدی تا پایان سال دور از انتظار نیست. (مشروط بر آنکه اتفاق سیاسی خاصی رخ ندهد)


حافظ عزیزی نقش
کارگزاری اردیبهشت ایرانیان

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
اخبار مرتبط
فروش تجمیعی شرکت به بیش از ۶۹ هزار میلیارد ریال رسید؛

سنگینی ترازوی فروش شمش فولاد "کچاد"

از سیر تا پیاز این غول معدنی؛

شیرینی استخراج از دل «کچاد»

ارسال نظر
نظرات بینندگان
دوستدار رونق اقتصادی کشور
Iran (Islamic Republic of)
پنجشنبه ۲۸ آذر ۱۳۹۸ - ۰۴:۲۸
سلام با تشکر از اطلاع رسانی در مورد بورس لطفا در مورد بازار فرابورس بورس و رنگ بندی پایه ها نیز اطلاع رسانی کنید و در مورد شرکتهای حمل و نقل بین المللی به نسبت تحریم ها و تغییرات نرخ ارز هم توضیحاتی مطرح بفرمائید
با تشکر