بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
پنجشنبه ۲۸ آذر ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۹
عضو هیات مدیره اتحادیه کسب و کار‌های مجازی

"قطع اینترنت" خنجری بر کسب‌وکار آنلاین

هفت شهر از مجموعه رویداد‌های استانی جشنواره وب و موبایل این بار در یزد برگزار شد.
کد خبر : ۲۰۳۵۲۹

به گزارش بورس‌نیوز، این جشنواره با دعوت از برترین‌های حوزه وب و موبایل، صاحبان کسب و کار‌های موفق در تهران و زیست بوم منطقه با هدف انتقال تجربیات، اشتراک گذاری، و تسهیل سبکه سازی و ارتباط با افراد برگزار می‌شود.

دولت کسب و کارهای مجازی را جدی نمی گیرد

رضا الفت نسب، عضو هیات مدیره اتحادیه کسب و کار‌های مجازی با اشاره به قطعی اینترنت عنوان کرد: اتفاقات ناگواری برای فضای مجازی رخ داده و قطعی اینترنت خسارت زیادی بر پیکره آنلاین وارد کرد.

وی ادامه داد: حاکمیت و دولت کسب و کار‌های مجازی را جدی نگرفته و حتی در این وضعیت و شرایطی که ایجاد شده تندیس نیز اهدا می‌کند.

الفت نسب حرکت مسئولین را فرار رو به جلو دانست و افزود: تحریم اپلیکیشن‌ها در کشور از یک سو فعال بوده و از سوی دیگر شرکت‌های دولتی حقوق می‌گیرند که شرایط را برای بخش خصوصی سخت‌تر کنند.

وی در پایان عنوان کرد: امید داریم که راهکار‌ها و نیاز‌ها مورد بررسی قرار گیرد.

اتکای "یزد" به اقتصاد دانش‌بنیان

محمدعلی طالبی، استاندار یزد بیکاری را یک معضل برای کشور دانست و گفت: در یزد که یک شهر صنعتی است مشکلی برای تامین نیروی کار ساده نداریم.

وی ادامه داد: شهر یزد سومین شهر بعد از تهران و البرز و یکی از شهر‌های مهاجرپذیر به شمار می‌آید.

طالبی مهم‌ترین اقدام انجام شده در شهر یزد را اتکای توسعه استان به اقتصاد دانش‌بنیان عنوان کرد و گفت: باور داریم که می‌توان با برنامه‌ریزی‌های مناسب از مشکلات تحریم گذر کرد.

تردید و تغییر مسیر هدف اصلی

محمدابراهیم قانع هم بنیانگذار پذیرش ٢٤، به موضوع تردید در حوزه‌های کارآفرینی اشاره داشت و گفت: در مسیر فعالیت تردید مکررا پیش خواهد آمد و این موضوعی معمول در راستای اهداف است.

وی ادامه داد: موضوع مهم در این مسیر تصمیم گیری است که فوبیای تصمیم گیری نیز هم راستا با هدف به وجود خواهد امد قانع راهکار برخورد با این شرایط را شناخت دام‌ها بیان کرد.

در پنل بررسی مشکلات اکوسیستم استارتاپی، ابوالفضل ساجدی، مدیرعامل و بنیانگذار پذیرش ۲۴ در خصوص قطعی اینترنت و مشکلات ایجاد شده عنوان کرد: موضوع زیرساخت امری است که باید به آن بیشترین توجه صورت گیرد.
وی ادامه داد: در زمان قطعی اینترنت کمترین آسیب متوجه پذیرش ۲۴ بود چرا که تمامی زیرساخت‌ها به طور کامل در کشور قرار داشت.

ساجدی همچنین یکی از بزرگترین چالش هار ا منابع انسانی دانست و گفت: دانشگاه‌ها در آموزش مهارت‌ها بسیار ضعیف عمل کرده و حوزه‌های فعال را با مشکل تامین نیروی انسانی درگیر می‌سازند.

همچنین شهاب شهوازیان بنیانگذار چونک نیز یکی از دغدغه‌های این حوزه را تامین نیروی انسانی عنوان کرد و افزود: به دلیل وجود این مشکل مجبور به مهاجرت از شهر یزد به تهران شدیم، چرا که امکانات کشور در پایتخت جمع شده و ۷۰ درصد از معاملات آنلاین در تهران اتفاق می‌افتد.

وی ادامه داد: تا حدی می‌شود امید را به اکوسیستم تزریق کرد، اما قطعا مشکل قطعی اینترنت امری زیان ساز است.
شهوازیان قطعی اینترنت را چالشی در حوزه فعالیت استارتاپ‌ها عنوان کرد و افزود: موضوع مهم این است که اگر این امر مجددا تکرار شود چه باید کرد.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
در رویداد استانی جشنواره وب و موبایل ایران مطرح شد:

دخالتی های دولت، عاملی در نابودی انگیزه ها

در این قسمت از جشنواره وب و موبایل رقم خواهد خورد؛

آقای دولت به کسب و کار اینترنتی فکر کند

در گفت‌وگو با بورس‌نیوز مطرح شد: 

خبری از پرداخت خسارت توسط دولت نیست

ارسال نظر