بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۳۰ آذر ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۵
کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با بورس نیوز مطرح کرد: 

"سرکوب" و "آزادی" دو بی‌راهه ارز ۴۲۰۰ تومانی

دولت باید قدرت تصمیم گیری داشته باشد، چرا که برخی بر سرکوب دلار نظر‌هایی ارائه کرده اند که این امر رشد فنروار دلار را در پی خواهد داشت. برخی دیگر نیز برآزاد گذاشتن دلار و رسیدن تا مرز ۳۰ هزار تومان و پیدا کردن جایگاه ثابت عقیده دارند که این نظریات را رد می‌کنم.
کد خبر : ۲۰۳۶۰۵
ارز ۴۲۰۰ تومانی، نه سرکوب، نه آزاد
 
اسماعیل فوادیان، مدیرعامل کارگزاری مهرآفرین در گفتگو با بورس نیوز عنوان کرد: از نیمه اول دهه ۸۰ میلادی "سیاست" به شدت در "اقتصاد" تاثیرگذار بوده برای مثال موضوع استیضاح "ترامپ"، امری بسیار مهم در دنیاست که تمامی چشم‌ها به آن دوخته شده چراکه تاثیرات زیادی بر امور اقتصادی خواهد گذاشت، برخی کشور‌ها نگران و برخی دیگر از این امر خوشحال هستند. 
 
این کارشناس بازار سرمایه شرایط را غیر قابل پیش بینی دانست و گفت: برای مثال ارز ۴۲۰۰ تومانی که معتقدم به هیچ وجه نه باید سرکوب و نه آزاد شود.
 
وی ادامه داد: دولت باید قدرت تصمیم‌گیری خود را خرج کند چراکه برخی بر سرکوب دلار نظر‌هایی ارائه داده‌اند که این امر موجب رشد فنروار دلار خواهد شد و از سوی دیگر، برخی کارشناسان بر آزاد گذاشتن دلار و رسیدن تا مرز ۳۰ هزار تومان و پیدا کردن جایگاه ثابت عقیده دارند که این نظریات را رد می‌کنم.
 
فئوادیان بحث دو نرخی شدن دلار را امری خطرناک عنوان کرد و افزود: بهتر بود در همان مقطعی که تمامی اجناس رشدی دو تا سه برابری را تجربه کرد بنزین هم در این دسته قرار می‌گرفت. 
 
وی در ادامه تصریح کرد: یک تصمیم سیاسی قطعا بر مصرف بنزین هم تاثیرگذار خواهد بود، هدف دخالت در امور سیاست مدار‌ها نیست بلکه اطلاع رسانی است.
 
این کارشناس بازار سرمایه در پایان با اشاره به حذف معافیت مالیاتی و تاثیر آن بر امور تولید و اقتصاد گفت: در صادرات نباید خام فروشی کرده و محصولاتی، چون زعفران و پسته را به شکل فله‌ای بفروشیم و بهتر آن است که دولت "تشویق صادراتی" را در پیش بگیرد.
اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
وزیر امور اقتصادی و دارایی تاکید کرد:

توصیه به سرمایه گذاری در بورس

ساعت پنج و نیم عصر؛

سردرگمی دلار و واردات!

عضو اتاق بازرگانی ایران در گفتگو با بورس نیوز تاکیدکرد:

«سرکوب تقاضا»، دلیل اصلی کاهش نرخ ارز

کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با بورس نیوز:

نشانه‌ای از کاهش دلار به چشم نمی‌خورد

ارسال نظر