بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۰۱ دی ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۰
مدیرعامل شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس:

متاسفانه "تولید" کار مقدس و محترمی نیست

مدیرعامل شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس گفت: عمده‌ترین مشکل ما، مالیات و اموری از این قبیل نیست بلکه مشکل بزرگ اینجاست که متاسفانه تولید کار مقدس و محترمی نیست.
کد خبر : ۲۰۳۷۵۶

متاسفانه تولید کار مقدس و محترمی نیست

به گزارش بورس نیوز، سید محمدحسین دانا رئیس هیات مدیره شرکت اکتشاف و تولید تأسیسات دریایی ایران اظهار کرد: ایجاد شرکت‌های خصوصی در حوزه اکتشاف یکی از حلقه‌های مفقوده صنعت نفت بوده که با مجوز‌های اخیر وزارت نفت توانسته اند به کمک این بخش مهم اقتصادی بیایند.

وی افزود: در حال حاضر این شرکت در زمینه اکتشاف در خشکی و دریا، ساخت و ساز تاسیسات مورد نیاز بهره برداری از چاه‌های نفتی و همچنین در امر تولید و بهره برداری و حتی فروش نفت با دولت همکاری می‌کند.
رئیس هیات مدیره شرکت اکتشاف و تولید تأسیسات دریایی ایران یکی از عمده‌ترین نیاز‌های این شرکت‌ها به ویژه برای تولید روزانه یک میلیون بشکه نفت را تامین منابع مالی دانست و گفت: مردم باید برای سرمایه گذاری در این عرصه تشویق شوند و باانگیزه وارد شوند.

دانا تصریح کرد: در این زمینه باید قوانین مزاحم از سر راه برداشته شوند و به ویژه در جایی که بخش خصوصی می‌تواند فعالیت کند، بخش دولتی وارد نشود.

جعفر ربیعی، مدیرعامل شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس درباره جایگاه نخست ایران در داشتن ذخایر عظیم نفت و گاز، اظهار کرد: برای اینکه ما بتوانیم از این نعمت خدادادی بهره ببریم لازم است که توانایی استفاده از مشتقات نفتی و میعانات گازی را داشته باشیم که این امر بر عهده صنعت پتروشیمی است.

وی افزود: صنعت پتروشیمی در کشور ما از سال‌ها پیش ایجاد شده بود، اما ظرفیت تولید آن تا پیش از انقلاب حدود دو و نیم میلیون تن در سال بود که در حال حاضر این عدد به بیش از ۳۰ میلیون تن رسیده است.

مدیرعامل شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس ادامه داد: این صنعت قادر است از نفت خام، گاز و میعانات همراه آن‌ها محصولاتی تولید کند که موردنیاز جامعه بوده و در حال حاضر ارزش محصولاتی که تولید می‌شود نزدیک به ۲۰ میلیارد دلار است.

وی درباره مشکلات صنعت پتروشیمی نیز بیان کرد: عمده‌ترین مشکل ما، مالیات و اموری از این قبیل نیست بلکه مشکل بزرگ اینجاست که متاسفانه تولید کار مقدس و محترمی نیست.

ربیعی گفت: باید به نقطه‌ای برسیم که همه به تولیدکننده احترام بگذارند و در آن صورت، نیاز به بخشنامه و قوانین اضافی نیست بلکه خود تولیدکنندگان کار را پیش می‌برند.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
مدیرعامل هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس در گفت‌وگو با بورس‌نیوز تاکید کرد:

انتقاد به سخت‌گیری "بورس"

بورس نیوز گزارش می‌دهد:

افزایش سرمایه ۶۴ درصدی "فارس"

ارسال نظر