بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۲۹ مهر ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۵
مجمع عمومی شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس با حضور اکثر سهامداران برگزار شد.
کد خبر : ۱۹۸۶۲۱

سهامداران «فارس» دور هم جمع شدند

به گزارش بورس نیوز، مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس امروز، ساعت ۹:۰۰ آغاز و با حضور ۹۵/۶۵ درصد سهامداران تشکیل و در حال برگزاری است.

شرکت "صنایع پتروشیمی خلیج فارس" در سال مالی منتهی به خرداد ماه سال ۹۸ توانست به ازای هر سهم ۱۰۷۸ ریال سود محقق کند و رشد ۱۳۶ درصدی را نسبت به سال مالی ۹۷ به نمایش بگذارد.

درآمد سود سهام با رشد ۸۵ درصدی به رقم ۹۲۰۱۴ میلیارد ریال رسید و از محل فروش سرمایه گذاری ها، ۶۹۳۶ میلیارد ریال درآمد کسب کرد. این در حالی است که در سال مالی گذشته از این محل فقط ۷۶ میلیارد ریال سود بدست آورده بود.

سخنرانی ربیعی، مدیرعامل هلدینگ پتروشیمی خلیج‌فارس

 
تحریم پتروشیمی‌ها شکست خورد

به گزارش بورس نیوز، جعفر ربیعی، مدیرعامل هلدینگ خلیج فارس در مجمع عمومی اظهار کرد: ما با تحریم‌های جدید آمریکا که به اذعان بسیاری از کارشناسان و مسئولان اصلا قابل مقایسه با تحریم قبلی نبوده و بسیار شدیدتر و گسترده‌تر نسبت به سال‌های گذشته بوده، مواجه شده‌ایم.

وی درخصوص آثار تحریم ادامه داد: از سوی دیگر، در بازار داخل نیز اتفاقاتی رخ داد و در ابتدا باید از مشکلات حوزه فروش محصولات و صادرات گفت که تحریم‌ها بی‌تاثیر نبوده، اما تمامی تلاش‌ها بر آن بوده که آثار تحریم در عملکرد پتروشیمی‌ها کاسته شود.

مدیرعامل هلدینگ خلیج فارس خاطرنشان کرد: بر مبنای تحریم‌های اعمال شده علیه ایران، قرار بود که صادرات نفت ایران به صفر برسد و از سوی دیگر، عرضه محصولات پتروشیمی ایران در سطح جهانی نیز کامل حذف شود.

وی با اشاره به اینکه تیر تحریم‌ها عمل نکرد، افزود: در حوزه محصولات پتروشیمی که مسئولیت و نماینده بخش وسیعی از صنعت پتروشیمی کشور را عهده‌دار هستیم با جرات می‌توان گفت که تحریم در این بخش کاملا شکست خورده، اما زحمت و هزینه‌هایی برای ما ایجاد کرده است.

ربیعی بیان کرد: در بخش خرید و فروش محصولات کسانی که بعد از برجام به راحتی با ما گفتگو می‌کردند و مستقیم از ما خرید می‌کردند برایشان مشکلاتی پیش آمد که به صورت مستقیم از ما خرید وفروش نمی‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: در بحث حمل‌و‌نقل محصولات پتروشیمی با توجه به تحریم بنادر ایران مشکل ورود و خروج کشتی‌های خارجی وحمل محصولات مان را داریم که به آن فکر کردیم و از آن عبور کردیم.

ربیعی گفت: افزایش سرمایه "فارس" از ۹۱.۵ به ۱۵۰ هزار میلیارد از محل سود انباشه در مجمع عمومی عادی سالیانه تا ۲ ماه آینده اجرایی خواهد شد ضمن آنکه مرحله دوم نیز این افزایش سرمایه از ۱۵۰ به ۲۰۰ هزار میلیارد مجددا از محل سود انباشته پایان سال ۹۸ اجرایی خواهد شد.

وی در پایان اظهار کرد: تا پایان سال دو شرکت دیگر فارس به بورس میروند اریا ساسول پتروشیمی تندگویان و پتروشیمی بوعلی دوتا از این سه شرکت به بورس میرسند.

در پایان این مجمع ۳۶تومان سود به ازای هر سهم در بین سهامداران تقسیم شد.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
مدیرعامل هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس در گفت‌وگو با بورس‌نیوز تاکید کرد:

انتقاد به سخت‌گیری "بورس"

مدیرعامل شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس گفت:

آغاز طرح جدید به همراه تامین منابع مالی

مدیرعامل شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس عنوان کرد:

بورس به پتروشیمی بدهکار است

ارسال نظر