بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۰۱ دی ۱۳۹۸ - ۲۱:۳۸
یکی از محققان حوزه‌ی امنیت از افشای اطلاعات شخصی ۲۶۷ میلیون کاربر فیسبوک شامل نام و شماره‌‌تلفن و ID آن‌ها در فضای وب خبر داده است.
کد خبر : ۲۰۳۷۷۳

به گزارش بورس نیوز، اطلاعات بیش از ۲۶۷ میلیون کاربر شبکه‌ی اجتماعی فیسبوک شامل ID و شماره‌‌تلفن و نام آن‌ها مدتی پیش در دیتابیسی آنلاین فاش شده‌اند که امکان استفاده از آن‌ها برای پیام‌های اسپم و فیشینگ وجود دارد. 

طبق ادعاهای وب‌سایت Comparitech، باب دیاچنکو، از محققان شناخته‌شده‌ی حوزه‌ی امنیت توانسته است از وجود دیتابیس مذکور باخبر شود. ظاهرا این دیتابیس ابتدا ۴ دسامبر ۲۰۱۹ (۱۳ آذر ۱۳۹۸) ایجاد و اطلاعات شخصی کاربران فیسبوک در آن قرار داده شده است، بااین‌حال، اکنون دردسترس نیست. رسانه‌ی Comparitech می‌گوید پیش از اینکه دیتابیس یادشده از دسترس خارج شود، امکان دانلود آن در یکی از انجمن‌های هکرها فراهم شده بود. 

در سال‌های اخیر، فیسبوک بارها با مشکلاتی درزمینه‌ی امنیت و حریم خصوصی کاربرانش مواجه شده است و این نخستین‌بار در سال ۲۰۱۹ نیست که شاهد انتشار چنین اخباری درباره‌ی این شبکه‌ی اجتماعی پرمخاطب هستیم. برای مثال، ماه گذشته‌ی میلادی در گزارشی اعلام شد داده‌های شخصی شماری از کاربران فیسبوک و توییتر ازطریق برخی اپلیکیشن‌های اندرویدی متفرقه‌ی (ترد پارتی) مخرب فاش شده است. همچنین در اوایل نوامبر در گزارشی دیگر به افشای اطلاعات شخصی هزاران گروه فیسبوکی در فضای وب اشاره شد.

افزون‌براین، در سپتامبر نیز میلیون‌ها شماره‌ی موبایل که با اکانت فیسبوک همگام‌سازی شده بود، در دیتابیسی آنلاین فاش شد. همچنین در همین دیتابیس، ID مرتبط به هر اکانت درکنار شماره‌‌تلفن و در برخی موارد، ظاهرا نام کامل کاربران و جنسیت و حتی محل سکونت آن‌ها نیز دردسترس قرار گرفته بود. 

اگر از شبکه های اجتماعی نظیر فیسبوک استفاده می‌کنید، پیشنهاد می‌کنیم پس از مدتی، رمزعبور حساب کاربری‌تان را تغییر دهید. درضمن بهتر است برای هریک از شبکه‌های اجتماعی، از رمزعبوری منحصربه‌فرد استفاده کنید. با این کارها، امنیت حساب کاربری‌تان افزایش می‌یابد. همچنین، می‌توانید مواردی نظیر تأیید هویت دومرحله‌ای را فعال کنید. 

اشتراک گذاری :
ارسال نظر