بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
جمعه ۰۶ دی ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۵
کارشناس بازارسرمایه در گفت‌وگو با بورس‌نیوز مطرح کرد؛

انتقاد سهامداران بدون مستند!

در بازار شفاف دخالت متولیان امر نیز به مراتب با کاهش روبروست و این امر به تصمیم‌گیری نهادهای ناظر بورس و فرابورس ارتباط دارد.
کد خبر : ۲۰۴۲۰۶

انتقاد سهامداران بدون مستند!

مهدی کباری مدیرعامل کارگزاری بانک صادرات درخصوص برخی انتقادات سهامداران در خصوص دستکاری قیمت‌ها توسط ناظران بازار به بورس‌نیوز گفت: به نظر می‌رسد انتقادها مبنای درستی نداشته باشد اما؛ با توجه به دستگاه‌های نظارتی و قوانین و مقرراتی که در بورس و فرابورس وجود داشته ناظرین به راحتی نمی‌توانند قیمت‌ها را دستکاری کنند.

وی ادامه داد: باید دید سهامداران چه توجیه منطقی و شواهدی برای صحت این بیان و انتقاد خود دارند.

کارشناس بازارسرمایه به کمرنگ شدن نقش ناظرین با توجه به حذف سیستم‌های سنتی گذشته اشاره داشت و گفت: میزان شفافیت در بازار نسبت به سال‌های گذشته بهتر شده و در بازار شفاف دخالت متولیان امر نیز به مراتب با کاهش روبروست و این امر به تصمیم‌گیری بورس و فرابورس ارتباط دارد.

مدیرعامل کارگزاری بانک صادرات تاکید کرد: هرچه نقش‌های دخالتی در روند معاملات شیب نزولی‌تری را داشته باشد و مقررات بدرستی اجرایی شود، طبیعتا ناظر اقدامات نظارتی خود را انجام داده و به روال عادی بازار کمک می‌شود.

کباری با اشاره به اینکه انتقادات سهامداران باید با استناد به ادله باشد، بیان کرد: اگر به اعتقاد سهامداران و با توجه به مستندات کافی مبنی بر خطای ناظرین، باید طی جلسه‌ای به این مسئله رسیدگی شود و اگر پیشنهادی از سوی سهامداران در جهت گشایش بهتر بازار و روند رشد نمادها مطرح شود، ترتیب اثر داده می‌شود.

این فعال بازارسرمایه در پایان خاطرنشان کرد: بازار سرمایه بازار بزرگی بوده و روزانه ۲۰۰۰ میلیارد تومان پول در خرید و فروش سهام و معاملات، جا‌به‌جا می‌شود، به نظر نمی‌رسد ناظرین مرتکب اشتباه شده باشند و در صورت تخطی از قوانین و مقررات بازار از سوی آن‌ها باید مصادیق کافی وجود داشته باشد.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
اخبار مرتبط
مدیرعامل کارگزاری بانک صادرات در گفت‌وگو با بورس نیوز مطرح کرد: 

بورس تحت الشعاع ETF قرار نمی‌گیرد

با حفظ موقعیت سپرده ارزان جذب شد؛

استقبال گرم «وبصادر» از زمستان بانکی‌ها

کارشناس بازارسرمایه در گفت‌وگو با بورس‌نیوز تاکیدکرد:

رشد بازار سرمایه حباب نیست!

یک مقام مسئول در سازمان بورس در گفت‌وگو با بورس‌نیوز تاکیدکرد:

سهامداران دستکاری قیمت‌ها را گزارش کنند

ارسال نظر
نظرات بینندگان
فردوسی
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۰۷ دی ۱۳۹۸ - ۰۸:۱۴
فقط کافیه سرتان را از زیر برف بیرون بیاورید و از ابتدای معاملات به روند اردر چینی در نمادهایی همچون فرابورس و کالا توجه کنید تا ببینید چگونه و به یکباره از مثبت سهمها را به صف فروش میکشانند و بعد از سنگین شدن صف یکهو همان شخصی که صف فروش ایجاد کرده صف فروش ی را که مردم از ترس همراهی کرده و سنگین تر کرده اند جمع میکند... اگر طرف قصدش فروش است چرا دوباره خرید میکند...مگر اینکار مصداق بارز دستکاری قیمت نیست.
متاسفانه بورس از صدر تا ذیل همگی در فساد غرق هستند و نباید انتظار داشت یک ناظر پاک به شکایتها رسیدگی کند...
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۰۷ دی ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۵
قحام بسته است.مگر نه اینکه ناشر بورس بامدیران این شرکت زدوبند دارن/
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۰۷ دی ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۴
یک سهم پایه فرابورس بسته است به نام قجام چرا بورس نیوزبا این همه کارشناس خبره این مشکل را بررسی نمکند.که ناشر بورس به ما بگوید چند میگیرد.که این سهم را بازگشایی نمایید.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۱۵ دی ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۶
همین که میگویید دستکاری قیمتها وجود نداره یعنی وحشتناک وجود داره چرا بورس و سه روز تعطیل نکردن فقط بخاطر ضرر به سهامداران حقیقی و چاپیدن و خوردن سهام های کف دستکاری شده انوقت میگویند هدف ما شفافیت و نقد شو ندگیه بازار ه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۳۱ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۷
ن اهل سیاستم ن اهل توهین..فقط آیین مملکت داری اینجوری نیست که بورس کشور اونقد افت کنه که همه مجبور شن از بورس کناره گیری کنند سهامدارها مشکلشون رو ب کی بگن وقتی روز ب روز قیمتها بالاتر میره در صورتی ک بورس همش شاخص افت تقدیممون میکنه دست به دامن سپاه بشیم بهتر نیست فقط سپاه مگه بتونه جلوی دزدی های شما رو بگیره