بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
جمعه ۰۶ دی ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۵
کارشناس بازارسرمایه در گفت‌وگو با بورس‌نیوز مطرح کرد:

بی‌اطلاعی سهامداران و سیبل ناظر بازار

مدیرعامل شرکت کارگزاری بانک سامان گفت: در بعضی مواقع ممانعت از معامله برای ما نیز ایجاد می‌شود و در پاسخ اعتراض از سوی مقام ناظر متوجه می‌شویم که ناظرین مطابق قواعد و دستورالعمل‌ها عمل کرده‌اند.
کد خبر : ۲۰۴۲۰۲

بی‌اطلاعی سهامداران و سیبل ناظر بازار

حمیدرضا مهرآور مدیرعامل شرکت کارگزاری بانک سامان در گفت‌وگو با بورس‌نیوز درخصوص ارزیابی از انتقاداتی که این‌روزها سهامداران بورس و فرابورس به ناظران بازار وارد می‌کنند، اظهار کرد: این انتقاد‌ها با توجه به اینکه ناظرین بورس و فرابورس براساس دستورالعمل‌ها و بخش نامه‌هایی که مقام ناظر بورس و مدیران رده بالای نظارت در بورس و فرابورس، جهت حفظ منافع کلیه سهامداران اجرا می‌شود و نمی‌تواند صحت داشته باشد.

وی در ادامه به واقعیت‌های منافع فردی و کلیت و اشرافی که ناظرین به بازار دارند اشاره داشته و در ادامه عنوان کرد: طبیعی هست در مواقعی که منافع فردی با منافعی که آن‌ها از بالا به مسئله می‌نگرند متفاوت هست، در نتیجه اینگونه برداشت می‌شود که ناظر در حوزه بازار سرمایه رفتار نابه‌هنجاری انجام می‌دهد و چه بسا اگر تک تک افراد در جایگاه آن‌ها باشند شاید سختگیرانه‌تر عمل کنند.

مدیرعامل شرکت کارگزاری بانک سامان دررابطه با ارزیابی عملکرد ناظرین گفت: در بعضی مواقع ممانعت از معامله برای ما نیز ایجاد می‌شود و در پاسخ اعتراض از سوی مقام ناظر متوجه می‌شویم که ناظرین مطابق قواعد و دستورالعمل‌ها عمل کرده‌اند.

مهرآور در پایان با اشاره به نقش ناظران در بازار خاطرنشان کرد: نقش ناظرین به خوبی ایفا می‌شود و طبق قوانین رفتار می‌کنند اما؛ اگر بتوانند شرایطی را فراهم آورند تا مقررات و دستورالعمل‌ها به اطلاع سهامداران و افراد مرتبط با بازار برسد و آن‌ها نیز از عملکرد ناظرین و وظایفشان مطلع شوند، می‌تواند پایانی برای بدبینی‌های ایجاد شده و مثبت کردن فضای رقابت بین سهامداران باشد.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
اخبار مرتبط
کارشناس بازارسرمایه در گفت‌وگو با بورس‌نیوز تاکیدکرد:

رشد بازار سرمایه حباب نیست!

یک مقام مسئول در سازمان بورس در گفت‌وگو با بورس‌نیوز تاکیدکرد:

سهامداران دستکاری قیمت‌ها را گزارش کنند

کارشناس بازارسرمایه در گفت‌وگو با بورس‌نیوز مطرح کرد:

تحلیل یا جو عمومی!

کارشناس بازارسرمایه در گفت‌وگو با بورس‌نیوز مطرح کرد؛

انتقاد سهامداران بدون مستند!

ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۰۹ دی ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۸
مشکلی در قجام پیدا شده ناظربورس حق حساب میخواهد.شرکت نمیدهد.حالا به نظر شما سهامدار خردجه خاکی برسر بریزد.ایا این یک تبانی است بین مدیران شرکت وناظر بورس.ایا واقعاکسی پیدا میشود برای دادخواهی؟!