بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۰۷ دی ۱۳۹۸ - ۰۸:۰۶
بازار سرمایه در هفته ای که گذشت؛

قوی ترین ها، ضعیف ترین ها و برترین های هفته

در هفته ای که سپری شد با آرام تر شدن فضای جنگ تعرفه ای شاهد افزایش قیمت ۲ درصدی نفت برنت بودیم. طلا هم پا به پای نفت رشد کرد، چرا که ابهامات زیادی بر اقتصاد جهان حاکم است.
کد خبر : ۲۰۴۲۲۰

به گزارش بورس نیوز در بازارهای جهانی به نظر می رسد در سال ۲۰۲۰ بانک های مرکزی دنیا خیلی فعال نخواهند بود و در عوض این دولت ها خواهند بود که با سیاست های انبساطی مالی از اقتصادهای ملی حمایت خواهند کرد. همچنین به نظر می رسد رشد اقتصاد جهانی در سال ۲۰۲۰ کمی بهتر از ۲۰۱۹ خواهد بود.
بنابر اخبار که در حال منتشر شدن است، رییس بانک مرکزی چین اخیرا تاکید کرده که بیشتر به دنبال سیاست های انبساطی ملایم و هدف دار در سال ۲۰۲۰ است. در حال حاضر نرخ بهره وام های چین ۴.۳۵ درصد است و پیش بینی می شود تا پایان سال تغییر نکند.
در سال ۲۰۱۹ افت رشد اقتصاد جهانی بخاطر جنگ تجاری و افت محسوس فعالیت ها در بخش تولید باعث شد تا بانک های مرکزی دنیا وارد عمل شوند و نرخ های بهره را پایین بیاورند. با این حال دیگر تا پایان ۲۰۲۰ امیدی نیست که نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا که ۱.۷۵ درصد است و نیز نرخ بهره انگلستان و کانادا و ژاپن تغییر کند و کاهش یابد.
با این وجود باید منتظر ماند و دید آیا وضعیت اقتصادی جهان بدون دخالت بانک های مرکزی قادر خواهد بود از تهدید رکود فراگیر فاصله بگیرد یا نه؟ چرا که اگر اقتصاد جهانی و ناحیه یورو دوباره تحت فشار قرار بگیرند و رکود بخش تولید به سایر بخش ها هم سرایت کند، بانک مرکزی اروپا و سایر بانک های مرکزی مجبور خواهند شد وارد عمل شوند.


قوی ترین ها، ضعیف ترین ها و برترین های هفتهدر هفته ای که سپری شد با آرام تر شدن فضای جنگ تعرفه ای شاهد افزایش قیمت ۲ درصدی نفت برنت بودیم. طلا هم پا به پای نفت رشد کرد، چرا که ابهامات زیادی بر اقتصاد جهان حاکم است.
در بازار داخلی به لطف جریان پول قوی و معاملات داغ رینگ های بورس کالا و افزایشی شدن دوباره نرخ دلار، شاهد رشد بیش از ۳ درصدی شاخص کل بورس بودیم.


قوی ترین و ضعیف ترین عملکرد هفته

قوی ترین ها، ضعیف ترین ها و برترین های هفته

برترین های هفته

قوی ترین ها، ضعیف ترین ها و برترین های هفته

قوی ترین ها، ضعیف ترین ها و برترین های هفته

کاری از محمدرضا ترابی _ کارشناس بازار سرمایه

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
بازار سرمایه در هفته ای که گذشت؛

بازارهای جهانی در مواجهه با قوی سیاه «کرونا»

کارشناس بازارسرمایه در گفت‌وگو با بورس‌نیوز مطرح کرد:

تحلیل یا جو عمومی!

ارسال نظر