بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۰۷ دی ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۰
«بیمه معلم» و سنگینی تراز درآمدها؛

«ومعلم» سوار بر کشتی شد

آخرین ماه پاییز برای «بیمه معلم» به خوبی تمام شد و نشان داد جوجه را آخر پاییز می‌شمارند.
کد خبر : ۲۰۴۳۰۲

«ومعلم» سوار بر کشتی شد

به گزارش واحد سنجش و راه حل‌های رفتاری در بازار (آبسیم) بورس نیوز، شرکت «بیمه معلم» در آذر ماه ۳ هزار و ۱۶۶ میلیارد ریال حق بیمه صادر کرد که نسبت به آبان ماه حاکی از رشد ۲ برابری است.

نکته جالب توجه در عملکرد نهمین ماه سال این است که یک هزار و ۱۹۶ میلیارد ریال حق بیمه در رشته کشتی صادر کرده و سهم ۳۸ درصدی از پرتفوی آذر ماه داشته است.

این شرکت بیمه، در مدت یاد شده یک هزار و ۲۰۲ میلیارد ریال خسارت پرداختی به ثبت رسانده که در مقایسه با ماه قبل کاهش ۴۶ درصدی را نشان می‌دهد. بنابراین، «ومعلم» در آذر ماه از جهات گوناگون عملکرد مطلوبی داشته و توانسته تراز درآمدی خود را بیش از پیش به سمت مثبت‌ها سوق دهد.

همان‌طور که در تصویر ذیل مشاهده می‌کنید، جز در ماه‌های مهر و آبان که میزان خسارت پرداختی بیش از حق بیمه صادره بود، در تمام ماه‌های سپری شده از سال جاری، تراز مثبت را شاهد بودیم.

«ومعلم» سوار بر کشتی شد

در مجموع، «ومعلم» طی دوره ۹ ماهه بیش از ۱۷ هزار و ۴۰۷ میلیارد ریال حق بیمه صادره داشته و در مقابل، ۱۰ هزار و ۶۵۳ میلیارد ریال خسارت پرداختی متحمل شده است.

شایان ذکر است که این شرکت بیمه پیش از این برآورد کرده بود طی سال ۹۸ بالغ بر ۲۰ هزار میلیارد ریال حق بیمه صادر کند که تا پایان فصل سوم سال، ۸۷ درصد از این رقم را پوشش داده است. بنابراین، با توجه به سنوات گذشته می‌توان انتظار داشت که رقم حق بیمه از میزان پیش بینی شده فراتر رود و تا سطوح ۲۳ هزار میلیارد ریال برساند.

از طرف دیگر، ۱۲ هزار و ۲۳۳ میلیارد ریال خسارت پرداختی برآورد شده و تا دوره ۹ ماهه ۸۷ درصد رقم مزبور به ثبت رسیده است.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر