بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۰۷ دی ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۳
کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با بورس نیوز تاکیدکرد:

جامانده‌ها، دلیل جذابیت بازار سرمایه

بهتر است سهامداران در سهم هایی سرمایه گذاری کنند که رشد کمتری داشته و ریسک ریزش قیمت هم در آنها کمتر است. بسیاری از سهم های بنیادی بازار با NAV های بالا و نسبت های P/E پایین چنین شرایطی دارند.
کد خبر : ۲۰۴۳۳۴

جامانده ها، دلیل جذابیت بازار سرمایه

به گزارش بورس نیوز بورس تهران امروز با پرش ۶۵۴۲ واحدی شاخص کل باز هم حماسه آفرید و رکورد جدیدی از خود ثبت کرد. از یک سو لمس کانال ۳۶۷ هزار واحدی و افزایش قیمت های دلچسب سهم ها، خوشبینی هایی نسبت به تداوم رشد بازار ایجاد کرده و از سوی دیگر، برخی سهامداران نگران ورود بازار به فاز اصلاحی و افت قیمت سهم ها هستند. بنابراین، «هیجان» فرمان بازار را به دست گرفته و تا بازار سبز باشد همه خریدار هستند و چه بسا اگر اندکی سرخی مشاهده شود، خریداران امروز، فروشندگان فردا باشند.

نادر جزایری مدیرعامل کارگزاری بهین پویا در گفتگو با بورس نیوز در این خصوص بیان کرد: به هر حال ترس و نگرانی طبیعی است. در ماه گذشته به دلیل زمان تسویه معاملات اعتباری و نزدیکی شاخص به سقف ۳۶۰ هزار واحدی و افزایش قیمت سهم ها، نگرانی هایی برای سهامداران ایجاد شد. ولی نکته اینجا است که بعضی سهم های بازار هنوز پتانسیل رشد دارند و به تازگی رشد خود را آغاز کرده اند.

موی ادامه داد: برای مثال، بعضی نمادهای گروه خودرویی مانند «خپارس» و «وساپا» چند روزی است که روند صعودی خود را شروع کرده اند و همین موضوع هم سبب جذابیت بازار شده است.

این کارشناس بازار سرمایه اضافه کرد: به لحاظ سیاسی، اتفاق خاصی رخ نداده که نگران ریزش بازار باشیم؛ اما برخی سهم ها هم رشد زیادی داشته و آلارم ریزش و اصلاح می دهند و شاید دیگر نباید انتظار رشد شارپ قیمت ها را داشته باشیم. با این شرایط، احتمالا با نزدیکی به پایان سال و فشار فروش حقوقی ها، بازار اصلاح خواهد داشت و روند رشد بازار سرمایه در ماه های آینده، ملایم تر خواهد شد. مگر آنکه اتفاق سیاسی مثبتی همچون پذیرش FATF یا بهبود مذاکرات سیاسی و کاهش تحریم ها رخ دهد و بازار سرمایه را تحت تاثیر قرار دهد.

جزایری در توصیه به سهامداران گفت: بهتر است سهامداران در سهم هایی سرمایه گذاری کنند که رشد کمتری داشته و ریسک ریزش قیمت هم در آنها کمتر است. بسیاری از سهم های بنیادی بازار با NAV های بالا و نسبت های P/E پایین چنین شرایطی دارند.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
اخبار مرتبط
کارشناس بازار‌های مالی و مدرس دانشگاه مطرح کرد؛

سهم‌های جامانده جذاب برای سرمایه‌گذاری

کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با بورس نیوز تاکیدکرد:

سهم‌هایی که ارزش نگهداری دارند!

کارشناس بازار سرمایه درگفت و گو با بورس نیوز مطرح کرد: 

رشد ادامه‌دار شاخص، قند شیرین "بورس"

کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با بورس نیوز مطرح کرد:

موجی از تورم در پی عدم تحقق بودجه 

ارسال نظر
نظرات بینندگان
هاشم
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۰۸ دی ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۱
بهترین سهم جامانده وتجارت باریسک تقریبا صفر این سهم جامانده تا پایان سال ۱۰۰درصد رشد می کند هم بنیادی است وهم نقد شوندگی بالایی دارد ریسک صفر صفر