بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۰۹ دی ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۲
سیاست‌گذاران پاسخ دهند:

"رمز دوم پویا" چرا و چگونه

اینکه طرح "رمز دوم پویا" بابت رفع چه نیازی صورت گرفته سوالی است که نیازمند پاسخ سیاستگذاران این طرح خواهد بود.
کد خبر : ۲۰۴۵۵۸
 
 
امیر حسین صادقی، کارشناس حوزه نوآوری در امور بانکی در خصوص مشکلات "رمز دوم پویا" به خبرنگار بورس نیوز گفت: به لحاظ کاربرد، رمز دوم پویا مشکلات متفاوتی برای کسب‌و‌کار‌ها و کاربران‌هایی ایجاد خواهد کرد. 

وی ادامه داد: با اجرایی شدن این موضوع قسمتی از دادوستد‌ها در مراحل اولیه از دست خواهد رفت.
 
کیف پول بانکی و تجمیع کردن رمز راهکارهای پیشنهادی
صادقی به فرصت‌هایی که این طرح می‌تواند ایجاد کند اشاره داشت و افزود: فرصتی برای حرکت به سمت تکنولوژی‌هایی، چون "کیف پول بانکی" فراهم شده است. 

وی اضافه کرد: همچنین " تجمیع کردن رمز" نیز از دیگر فرصت‌هایی است که برای برنامه ریزی بهتر می‌توان در نظر گرفت به صورتی که تمامی بانک‌ها قادر به دریافت رمز از یک مرجع خاص باشند. 

کارشناس حوزه نوآوری در امور بانکی به مشکلات ایجاد شده در خرید‌های آنلاین اشاره کرد و گفت: بسیار از افراد و کسب و کار‌های روزانه با درگاه خرید آنلاین درگیر هستند و باید در این خصوص فکری می‌شد که همه‌ی مشکلات حاکی از عدم برنامه ریزی مناسب برای ورود این طرح به جامعه است. 
 
کاهش میزان پرداخت های آنلاین
صادقی از کاهش میزان پرداخت‌های آنلاین سخن گفت و افزود: کسب و کار‌های خصوصی باید به فکر یافتن جایگزین مناسب برای این موضوع باشند چرا که اجرای آن زمان بر خواهد بود.
 
هشتاد درصد مردم ناراضی اند
وی به ۸۰ درصد نارضایتی و عدم استقبال مردم از این طرح اشاره داشت و تصریح کرد: شیوه اجرای این طرح با تمام خوبی‌ها و بدی‌هایی که دارد با برنامه ریزی صحیحی پیش نرفته است.

کارشناس حوزه نوآوری در امور بانکی با بیان مبهم بودن طرح "رمز دوم پویا" تصریح کرد: اکثر افراد به این فکر می‌کنند که رمز دوم پویا برای مبارزه با فیشینگ و کلاهبرداری اینترنتی ایجاد شده تا دسترسی‌ها را محدود کند، اما سوالی که ایجاد می‌شود این است که حجم هزینه‌های این کار با توجه به تعداد فیشینگ و کار‌های اجرایی آیا قابل مقایسه و به صرفه هستند؟.
 
 
عدم شفافیت در حوزه سیاستگذاری
صادقی با اشاره به عدم وجود شفافیت در حوزه سیاست گذاری این طرح گفت: یک کاربر باید به طور واضح بداند بابت چه موضوعی با این دردسر‌های زیاد روبرو شده است. شیوه‌های سخت گرفتن رمز دوم پویا باید به برنامه ریزی بهتر حل شود.

وی ادامه داد: بهتر بود این طرح ابتدا در یک سطح پیاده و بررسی شده و سپس در فضایی بزرگتر اجرایی می‌شد. 

کارشناس حوزه نوآوری در امور بانکی بزرگترین ضرر این طرح را شامل حال کسب و کار‌های کوچک دانست و افزود: به کسب و کار‌های بزرگتر هم ضرر‌هایی وارد خواهد شد.

صادقی در پایان عنوان کرد: اینکه طرح "رمز دوم پویا" بابت رفع چه نیازی صورت گرفته سوالی است که نیازمند پاسخ سیاستگذاران این طرح خواهد بود.
اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
در رویداد استانی جشنواره وب و موبایل ایران مطرح شد:

دخالتی های دولت، عاملی در نابودی انگیزه ها

در این قسمت از جشنواره وب و موبایل رقم خواهد خورد؛

آقای دولت به کسب و کار اینترنتی فکر کند

ارسال نظر