بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۰۹ دی ۱۳۹۸ - ۱۷:۳۰
ساعت پنج و نیم عصر؛

اسطوره شفافیت

گزارش پنج و نیم امروز نیم نگاهی دارد به اسطوره های شفافیت که خبر از کودتای شرکتی آورد تا یادگاری بر مناره بنزین.
کد خبر : ۲۰۴۵۹۲

۵.۵

به گزارش بورس‌نیوز، با رشد بازارسرمایه کل کل بین بعضی کانال‌های تلگرامی شدت گرفته و بعضی‌ها هر روز پیش‌بینی می‌کنند که فردا بازار خواهد ریخت! به هر حال نوسان جزو ذات بازار بوده و هیچ روند صعودی، همیشگی نیست اما؛ بد نیست بعضی تحلیلگرنماها، وقتی پیش‌بینی‌هایشان غلط از آب درآمد، فیتیله سیگنال‌دادن‌شان را کمی پایین بکشند.

شفافیت تاریک ارگان‌ها

«شفافیت» مهم‌ترین رکنی بوده که تمام نهادها و ارگان‌ها و اشخاص باید به آن پایبند باشند اما؛ این شفافیت گویا به خط قرمز بهارستان تبدیل شده و هر چه را به نفع شان نباشد، افشا نمی‌کنند، اخیرا هم گفته‌اند اطلاعات مالی تبلیغات نامزدهای انتخاباتی محرمانه و غیر قابل انتشار است! البته خبر رسیده که هزینه تبلیغاتی هر کاندیدا در دوره قبلی انتخابات حدود ۵۰۰میلیون تومان بوده و اگر با تورم ۴ساله حساب کنیم احتمالا هزینه‌ها امسال، میلیاردی خواهد بود. حالا داخل صحن بهارستان چه خبر است که تحمل چنین هزینه‌ای برای ورود به آن توجیه داشته باشد، خبر نداریم؛ ولی کاش آنان که شفافیت شعارشان است، شفافیت را از خودشان آغاز می کردند.

بنزین داغ

چند هفته‌ای از افزایش قیمت بنزین می‌گذرد، اما هنوز بحث قیمت‌گذاری بنزین داغ است. حالا هم بعضی‌ها پیشنهاد بنزین ۱۸۰۰تومانی و یا افزایش دو برابری سهمیه‌بنزین خودروهای شخصی را مطرح کرده‌اند. فقط نفهمیدیم که چه حکمتی است که اول مناره را می‌دزدیم و بعد فکر کندن چاهش را می‌کنیم.

اعتراض فولادی در موقع فروش

قیمت محصولات فولادی در بورس‌کالا همواره مورد اعتراض بوده. یک طرف قضیه تولیدکنندگانی هستند که مرتبا قیمت‌های جهانی را رصد می‌کنند و تا نرخ محصولات‌شان کمتر از قیمت‌های جهانی باشد، آماده انتقاد می‌شوند و طرف دیگر قضیه، خریدارانی هستند که می‌گویند ما را چه به قیمت جهانی، وقتی باید ریالی بفروشیم؟ اما این روزها ماجرا جذاب‌تر شده؛ چرا که قیمت بعضی محصولات گویا از نرخ‌های بازار دریای سیاه هم بالا رفته! هر جور حساب کنیم انگار در فرمول تعیین قیمت پایه، نرخ دلار، ۱۳هزار تومان لحاظ شده! حالا چرا، الله اعلم...

اسطوره شفافیت

مدیرعامل یکی از سهم های بازار سرمایه ای، یک شفا‌ سازی زده و به تنهایی مرزهای شفاف‌سازی در سامانه کدال را چند کیلومتر جابه‌جا کرده‌اند! ایشان بر خلاف سایر دوستان که جز اعلام اینکه «هیچ خبری نیست» حرفی برای گفتن و ارایه در کدال ندارند؛ طوری درددل کرده‌اند و از کودتای داخلی به منظور برکناری ایشان سخن گفته‌اند که وقت خواندن باید حتما یک جعبه دستمال کاغذی، کنار دستتان باشد. اسطوره شفافیت، خدا قوت!

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
ساعت پنج‌ونیم عصر امروز؛

نجومی‌بگیر باردیگر در بانک!

ساعت پنج‌ونیم عصر؛

گام دوم حمایت حقوقی‌ها

کارشناس بازارسرمایه در گفت‌وگو با بورس‌نیوز تاکید کرد:

آتش کوره فلزات زیر تابلوی بورس

ارسال نظر