بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۱۴ دی ۱۳۹۸ - ۱۷:۲۹
ساعت پنج‌ونیم عصر؛

گام دوم حمایت حقوقی‌ها

ساعت پنج‌ونیم عصر امروز نیم‌نگاهی دارد به پیرهای بازار که ترس جوانی در دل آنها نشست تا دلالانی که برای نرخ دلار دندان تیز کرده بودند.
کد خبر : ۲۰۵۰۹۰

گام دوم حمایت حقوقی‌ها

به گزارش بورس‌نیوز، سخنگوی راه‌پله‌ها خبر آورده که حمایت‌ها طی معاملات فردا با چاشنی گسترده‌تری همراه خواهد بود، شاید ریزش امروز اگر حمایت حقوقی‌ها را در بر نداشت، شاخص نیز در غم ترور سردار شهیدمان به منفی ۳۰ هزار واحدی نیز می‌رسید اما؛ تمامی ارکان بازار دست‌به‌دست دادند تا صف‌های فروش و موج هیجانی که امروز شکل گرفته بود را جمع کنند؛ از سوی دیگر باید اشاره داشت که با اینکه بسیاری از کارشناسان معتقد بودند که بای حمایت‌ها قوی‌تر می‌بود، اما گویا موج دوم حمایت‌ها از فردا آغاز خواهد شد.
از طرف دیگر، قدیمی‌های بازار نیز نباید درگیر این هیجان شوند و باید لباس‌هایی که طی این چند سال پاره کرده‌اند را به سهامداران جدیدالورود نشان دهند که بازار جای خالی کردن نیست، زیرا هفته آینده باید همین سهم فروخته شده امروز را گران‌تر بخرند.
از سوی دیگر، وقتی می‌بینیم اکثر پالایشی‌ها، پترویی و فلزی‌ها از امروز صف خرید فردا رو چیده‌اند، نیز تعجبمان فراوان می‌شود.

بورس آمریکا در سقوط
ریزش بازار تنها مختص به بورس تهران نبود و سایه آخرین توییت رهبر معظم انقلاب روی بورس آمریکا سنگینی کرد.
عملیات تروریستی ارتش آمریکا در به شهادت رساندن سردار «شهید قاسم سلیمانی» و نگرانی سهامداران آمریکایی از انتقام ایران بورس آمریکا را منفی کرد و باعث شد شاخص داو جونز بدترین روز خود در ۴هفته گذشته را تجربه کند/ در کنار ریزش داو جونز، دیگر بورس‌های آمریکایی نیز نتوانستند خود را از معرکه کنار کشیده و ۳ شاخص اصلی بورس آمریکا قرمز بسته شدند.

بازار فولاد دنیا، در ابهام و ترس
در حالی که مشتریان اسلب و بیلت ایران در جنوب شرقی آسیا، خاورمیانه و اروپا با ترس از عواقب تحریم‌های تجدید شده آمریکا علیه ایران در آگوست ۲۰۱۸، محتاط‌تر شده اند، چین واردات خود را افزایش داد.

دماغ سوخته دلالان ارز
روز گذشته اگرچه معامله گران فردایی، سودای گرانی ارز را در سر می‌پروراندند و در مقاطعی از روز، تلاش آن‌ها منجر به افزایش نرخ تا ۱۴۲۵۰ تومان هم شد، اما امروز با حضور قوی بازارساز، نرخ شکست.
بازار ارز ظرف دیروز و امروز با برخی نوسانات و تحولاتی همراه بود که دوباره، کورسوی امیدی را در دل دلالان و معامله‌گران فردایی مبنی بر جهش نرخ ارز روشن کرد؛ دلالان در معاملات فردایی تلاش کردند تا نرخ جهش‌گونه‌ای را به بازار تحمیل کرده و حتی در مقاطعی از روز نیز موفق شدند تا قیمت را تا مرز ۱۴۲۵۰ تومان هم بالا ببرند.
در این میان برخی از سوداگران بازار ارز، بعد از انتشار خبر حمله آمریکا در عراق که منجر به شهادت سردار قاسم سلیمانی شد، تلاش کردند تا در غیاب تعطیلی بازار رسمی ارز ایران، نرخ را دچار نوسان شدید کنند؛ اما امروز حضور پرقدرت بازارساز، مجدد تمام تلاش آن‌ها را نقش بر آب کرد.

لباس مشکی همسایه
درحالی قطری‌ها با لباس مشکی پای میز مذاکره آمدند، گویا وزیر امور خارجه فردا عازم پکن خواهد بود، اما طی دیروز و امروز مردم نشان دادند که پیغام توییتری رهبری تنها مرهمی بر داغ دل ایرانیان است.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر