بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۱۴ دی ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۳
نگاهی به گزارش عملکرد ماهیانه این شرکت سرمایه‌گذاری؛

رشد ۱۰۶ درصدی سود در جیب "وبانک" نشست

بیشترین مازاد ارزش پرتفوی بورسی این شرکت مربوط به سهام شرکت‌های پتروشیمی شازند، شرکت توسعه صنایع بهشهر و شرکت سیدکو است.
کد خبر : ۲۰۵۰۸۱

نگاهی به گزارش عملکرد ماهیانه

به گزارش واحد تحقیق و مطالعات بورس نیوز، شرکت سرمایه‌گذاری گروه توسعه ملی در آذر ماه سال جاری دارای مازاد ارزش پرتفوی بورسی به ارزش ۸۹ هزار و ۲۶۸ میلیارد ریال بوده که جمع کل بهای تمام شده پرتفوی بورسی این شرکت در پایان این ماه به ۲۴ هزار و ۶۰۶ میلیارد ریال رسیده و ارزش بازار آن بر اساس قیمت سهام سبد بورسی شرکت در این تاریخ معادل ۱۱۳ هزار و ۸۷۴ میلیارد ریال بوده است.

بیشترین مازاد ارزش پرتفوی بورسی این شرکت مربوط به سهام شرکت‌های پتروشیمی شازند به مبلغ ۲۸ هزار و ۳۸۸ میلیارد ریال، شرکت توسعه صنایع بهشهر به رازش ۱۲.۰۵۹ میلیارد ریال و شرکت سیدکو به ارزش ۱۱.۰۸۴ میلیارد ریال بوده است.
همچنین ارزش پرتفوی غیر بورسی این شرکت معادل ۱۳ هزار و ۱۹۰ میلیارد ریال بوده است.

پرتفوی غیربورسی شرکت عمدتا شامل سرمایه‌گذاری در املاک و مستغلات به ارزش ۴ هزار و ۲۰۵ میلیارد ریال، سرمایه‌گذاری در ۱۰۰ درصد سهام شرکت سرمایه‌گذاری خدمات مدیریت سرمایه مدار به ارزش ۲.۳۰۴ میلیارد ریال و همچنین سرمایه‌گذاری در ۱۰۰ درصد سهام شرکت بین المللی ساختمان به ارزش ۱.۴۰۱ میلیارد ریال است.

نگاهی به گزارش عملکرد ماهیانه

در این ماه شاهد خرید ۶۸۸میلیارد ریال اوراق بهادار توسط این شرکت بوده‌ایم. بخش عمده‌ای از این خرید مربوط به سهام شرکت ملی کشت و صنعت دامپروری به میزان ۱۴میلیون و ۸۸۳هزار سهم بوده است.
همچنین این شرکت در آذر ماه مبلغ ۵۸۳میلیارد ریال فروش را ثبت کرده که این فروش منجر به تحقق ۳۶۶میلیارد ریال سود ناشی از فروش شده است.

همچنین لازم به ذکر است، این شرکت در دوره ۶ماهه نخست سال جاری و بر اساس صورت‌های مالی ۶ماهه موفق به کسب سود سهام به ارزش ۱.۳۱۱میلیارد ریال شده که این سود نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد ۱۰۶درصدی را نشان می‌دهد.

سود ناشی از فروش سهام در ۶ماه اول معادل ۷۵۵میلیارد ریال و همچنین سود ناشی از فروش در سه ماهه سوم سال معادل ۵۹۶میلیارد ریال بوده است.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
مدیر امور سهام و مجامع "سیدکو" در گفت‌وگو با بورس نیوز تاکید کرد:

افزایش نرخ ارز، محرکی برای رونق صادرات

درآمد‌های ناشی از فروش سرمایه‌گذاری کاهشی شد؛

سودآوری "وبانک" زیر ذره‌بین رفت

ارسال نظر