بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۱۴ دی ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۱
کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با بورس نیوز تاکیدکرد:

حمایت خوب حقوقی ها از بازار امروز

مدیرعامل کارگزاری بانک سپه گفت: معاملات بازارسرمایه نهایتا فردا یا دوشنبه به تعادل خواهد رسید.
کد خبر : ۲۰۵۰۸۲

حمایت خوب حقوقی ها از بازار امروز

به گزارش بورس نیوز امروز بورس تهران یک ریزش ۱۶۷۶۵ واحدی داشت و بسیاری از سرمایه گذاران را شوکه کرد. البته در میان فشار فروش هیجانی بازار، حقوقی ها حمایت خوبی از بازار به عمل آوردند و قطعا اگر این حمایت حقوقی ها نبود، شاخص کل ریزش سنگین تری متحمل می شد.

عظیم ثابت مدیرعامل کارگزاری بانک سپه در گفت‌وگو با بورس نیوز در خصوص وضعیت امروز بازار سرمایه بیان کرد: ترور و شهادت سردار قاسم سلیمانی، اتفاقی غیر منتظره بود. مشابه این شرایط در گذشته نیز تکرار شده و قبلا هم حوادث غیر قابل پیش بینی یا ریسک های سیستماتیکی وجود داشته است.

حمایت خوب حقوقی ها از بازار امروز

وی افزود: اما چنین وقایعی هم از سوی سازمان بورس و اوراق بهادار و هم از سوی هلدینگ های بزرگ و سهامداران عمده مدیریت می شود. امروز هم صندوق توسعه بازار و صندوق تثبیت بازار سرمایه و همچنین اکثر سهامداران عمده از بازار سرمایه حمایت کردند و ارزش معاملات به نزدیک ۴ هزار میلیارد تومان رسید. به نظر می رسد در یکی_دو روز آینده بازار به تعادل خواهد رسید. به هر حال بازار رشد زیادی کرده بود و بازدهی شاخص کل به حدود ۱۰۰ درصد رسیده بود. بعضی نمادها هم رشد بیشتری تجربه کرده بودند. بنابراین اتفاق تلخی که رخ داد، فرصتی برای اصلاح بازار هم بود و اگر اتفاق ناگوار دیگری رخ ندهد، با توجه به حمایت هایی که از بازار سرمایه بعمل آمده، فردا یا دوشنبه بازار به تعادل خواهد رسید.

این کارشناس بازار سرمایه در توصیه به سهامداران گفت: به سهامداران توصیه می شود از معاملات شتابزده و هیجانی پرهیز کنند. بهتر است سهامداران کم تجربه تر، شخصا اقدام به خرید و فروش سهام نکنند و از طریق صندوق های سرمایه گذاری، در این بازار سرمایه گذاری کنند. بازار سرمایه ریسک های خاص خود را دارد و سرمایه گذاری از طریق صندوق های سرمایه گذاری، حاشیه امنیت بیشتری به همراه خواهد داشت. اگر هم تمایل به خرید و فروش مستقیم دارند و سهم های ارزشمندی در سبد سرمایه گذاری خود دارند، نگران نباشند. بازار سرمایه همچنان نسبت به بازارهای رقیب، جایگاه ویژه ای دارد و امسال، سال بازار سرمایه است.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
اخبار مرتبط
یک اقتصاددان در گفتگو با بورس نیوز تاکیدکرد:

فروشندگان عجول و گل‌به‌خودی

نیم‌نگاهی به تابلو؛

ادامه حمایت‌ها

ارسال نظر
نظرات بینندگان
فردوسی
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۱۴ دی ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۶
کدوم حمایت....خودرو سازان و قطعه سازان با صفهای فروشی که تاریخ تا بحال به خودش ندیده بسته شدند و هیچ حمایتی از اونها نشد چکاپا با چنان صفی پا بر جا ماند که هیچ حقوقی شهامت ورود به سهم را نداشت....بازار بورس آنچنان به قهقرا رفته که فردا بدتر از امروز خواهد شد و اجبار به خرید در بین چند حقوقی کوچک هم توانایی بازگشت آرامش به بازار را ندارد.