بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۱۵ دی ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۵
نیم‌نگاهی به تابلو؛

ادامه حمایت‌ها

ریزش ابتدایی امروز بورس تهران که شاخص را به ۳۶۲ هزار واحدی رسانده بود، هم‌اکنون در حال جبران است.
کد خبر : ۲۰۵۱۳۲

ریزش ابتدایی شاخص در حال جبران

به گزارش بورس‌نیوز، درحالی که بازارسرمایه طی روز معاملاتی گذشته ریزش ۱۶.۷۶۵ واحدی را تجربه کرده بود، امروز نیز این قرمزپوشی در ساعات اولیه بازار ادامه داشت و شاخص حدود ۵ هزار واحد منفی دیگر را تجربه کرد و پله ۳۶۲.۵ هزار واحدی را دید.

بر اساس این گزارش، روند معاملات بازارسرمایه از ساعت ۹ و ۵ دقیقه ریزش ابتدایی را جبران کرده و راه صعودی را در پیش گرفته و هم‌اکنون شاخص کل به محدوده ۳۶۴ هزار واحدی وارد شده است.

ادامه حمایت‌ها

درحال حاضر «ساعت ۰۹:۳۶» بازار مسیر بازگشت را پیش گرفته و ریزش بیش از ۵ هزار واحدی نصف شده و البته می‌توان گفت که بازار روند صعودی خود را پیش گرفت.
با این وجود باید گفت شاخص با منفی ۲۸۸۷ واحدی به ۳۶۷ هزار واحدی قرار گرفته اما؛ این روند حاکی از آن بوده که شاید پس از سرخ‌پوشی روز گذشته بازار، بورس تهران امروز بتواند سبزی را پس بگیرد.

تاثیر در شاخص
با آنکه سهامداران امروز در همان لحظه ابتدایی رخ قرمز بازار را مشاهده می‌کردند اما؛ نماد‌های همچون با "فولاد" با ۵۹۴ واحد، "شبندر" با ۳۷۹ واحد، "فارس" با ۲۳۸ واحد، "فملی" با ۲۱۷ واحد، "اخابر" با ۱۶۴ واحد سبزپوش‌های تاثیرگذار شاخص نام گرفتند و "رمپنا" با ۴۲۶ واحد و "وبملت" با ۳۰۹ واحد، قرمزپوش‌های فعلی این جدول هستند.

حمایت‌ها باید ادامه دار باشد

اغلب صف‌های فروش با حمایت‌ها جمع شده، ولی نباید فراموش کرد که اگر این حمایت‌ها ادامه‌دار نباشد شاید باردیگر جو روانی منفی و البته هیجانی بر بازار سایه اندازد اما؛ با روند فعلی حمایت‌ها قطعا تا پایان روز معاملاتی امروز "بازارسرمایه" می‌تواند از کنش‌های منفی و سیاسی جان بدر برده و سبزپوش شود.

لازم به ذکر است که نیم‌نگاهی به نماد‌های مانند "تاپکیش" نیز گویای آن بوده که صف فروش جمع و متعادل شد ضمن آنکه معاملات "نوری" نیز مثبت شود البته نباید از این موضوع گذشت که "های_وب" هم متعادل و صف فروش آن جمع شد.
از سوی دیگر نماد‌هایی مانند "کویر" به صف خرید بیش از ۳.۲ میلیونی رسیده و "هجرت" نیز متعادل شده و "دتوزیع" هم احتمالا تا دقایقی دیگر صف فروش آن جمع خواهد شد همچنین "بجهرم" نیز در حال کم شدن صف فروش و احتمالا تا دقایقی دیگر آن هم جمع خواهد شد.

اما، از این جا به بعد بازار هم مهم است.

تا این لحظه که یک ساعت از بازار گذشته، باردیگر فشار عرضه‌ها تقویت شده اما؛ ضعف آموزشی که بارها به سازمان بورس تذکر داده شده در این لحظه نمایان شده است چراکه حقوقی‌ها و قدیمی‌های بازار در حال خرید هستند و جو هیجانی باعث شده که اغلب کداولی‌ها به سمت فروش گام بردارند.

باید تاکید داشت که بورس، بازار سرمایه‌گذاری بلندمدت است و گین‌گرفتن روزانه در بورس را باید فراموش کرد.

روند تعادل و بدون ریزش

بازار سرمایه در حدود ساعت ۱۱ روند توقفی نزول را ادامه داده و شاخص کل با ۱۵۹۲ واحد منفی از افت فاجعه‌وار روز گذشته و روند نزولی امروز کناره گرفته و توانسته آرامش نسبی را به بازار تزریق کند.

هم اکنون بازارسرمایه در پله ۳۶۵ هزار و ۷۱۹ واحدی در حالی ایستاده است که ارزش معاملات به بیش از ۲ هزار و ۸۲۸ میلیارد تومان رسیده و البته ارزش نقدی معاملات نیز ۲ هزار و ۷۲۷ میلیارد تومان را رد کرده است.

بازار امروز تقریبا" شروع بدی نداشت. اکثر سهم‌های که در صف فروش جا خوش کرده بودند برداشته شد و متعادل شد. اما در ادامه کم کم فشار عرضه‌ها مجددا" بر تقاضا پیشی گرفت و بعضی از سهم مجددا" صف فروش شدند، ولی با این تفاوت که صف فروش‌ها اکثرا" ضعیف هستند.

بر پایه این گزارش، باید دید نیمه دوم بازار چگونه خواهد بود و آیا سهامداران می‌توانند ترس و هیجان را از خود دور کرده و تصمیم عاقلانه و درستی بگیرید.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
دبیرکل کانون کارگزاران بورس و اوراق بهادار گفت:

تغییر شرایط صدور کدمعاملاتی، تصمیم سازمان بورس

یک اقتصاددان در گفتگو با بورس نیوز تاکیدکرد:

فروشندگان عجول و گل‌به‌خودی

کارشناس بازارسرمایه در گفت‌وگو با بورس‌نیوز؛

"بورس" در دام افزایش عرضه‌ها اسیر نیست

ارسال نظر