بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۱۵ دی ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۸
کارشناس بازارسرمایه در گفت‌وگو با بورس‌نیوز تاکید کرد:

صرف اتکا به حمایت حقوقی‌ها صحیح نیست

مدیرعامل کارگزاری بانک دی گفت: اگر سازوکار بازار سرمایه، اتکا به صندوق تثبیت بازار و ... باشد، این به‌عنوان یک شوک مقطعی یا یک مقابله مقطعی می‌تواند موثر باشد و اثر مهم آن این هست که همه فعالان حقیقی و حقوقی با یکدیگر، هم قسم شدند و حضورشان در عرضه سهام و فروش بهترین کمک هست.
کد خبر : ۲۰۵۱۷۸

هیجان کاذب مقطعی در صف فروش

فردین آقابزرگی مدیرعامل کارگزاری بانک دی در خصوص حمایت از بازار سرمایه توسط حقوقی‌ها به بورس‌نیوز اظهار داشت: اگر منابع مالی در نظر گرفته شده برای حمایت‌های مقطعی در بازار ملاک قرار داده شود، چنین اقدامی نتیجه مناسبی را در بر نخواهد داشت زیرا منابع، محدودیت دارد اما؛ اگر این همکاری به صورت همه جانبه باشد و صرفا در جهت خرید نباشد.

وی ادامه داد: از سوی دیگر، برخی از فروشندگان که خود آنها برابری می‌کنند از لحاظ میزان حجم خرید و فروش با حقوقی‌ها نیز باید توصیه شود که چنین اقدامی غیرحرفه‌ای بوده و اثر هیجان کاذب مقطعی در صف فروش وارد می‌شود و اصرار به فروش، نتیجه مطلوبی را برای بازار سرمایه به همراه نخواهد داشت.

این کارشناس بازارسرمایه افزود: صرف اتکا به حمایت حقوقی‌ها برای خرید صحیح نیست چراکه مطمئنا ممکن است حقوقی‌ها نیز اختلاف نظر و آرائی بر خرید خود داشته باشند.

وی در ادامه فعالان بازار سرمایه را به تامل در فروش توصیه کرد و ادامه داد: صرف نظر از اینکه بازار مسیر رو به نزول را پیش گرفته، اشتباه است و اگر تنها به امید سودآوری، قصد سرمایه‌گذاری ارجحیت پیدا کند اصلا نباید استدلال و تفاوتی برای خرید در چنین بازه‌هایی مطرح باشد اما؛ ریسک سیستماتیک سیاسی بی‌تاثیر نیست.

مدیرعامل کارگزاری بانک دی تاکید کرد: اگر سازوکار بازار سرمایه، اتکا به صندوق تثبیت بازار و ... باشد، این به‌عنوان یک شوک مقطعی یا یک مقابله مقطعی می‌تواند موثر باشد و اثر مهم آن این هست که همه فعالان حقیقی و حقوقی با یکدیگر، هم قسم شدند و حضورشان در عرضه سهام و فروش بهترین کمک هست.

آقابزرگی در رابطه با ادامه‌دار بودن روند روز گذشته عنوان کرد: به هیچ عنوان حتی در حادترین شکل ممکن نیز چنین پیش‌بینی نمی‌شود؛ معمولا اصل و مهم‌ترین رفلکس بازار در بدو شروع و ورود اطلاعات و اخبار ناامیدکننده، پرتنش خواهد بود.

این فعال بازارسرمایه در پایان خاطرنشان کرد: اوج ریزش دیروز رقم خورد و اگر اتفاق خاص دیگری پی‌موضوعاتی که در دو روز گذشته بوده پیش نیاید، بعید می‌دانم حتی عده‌ای که موفق به فروش در روز گذشته بودند، مطمئنا امروز در عرصه خرید بسیار ریزبین، دقیق و حساس هستند و بلافاصله آماده عکس العملی برای جایگزینی و خرید همان سهامی هستند که فروختند.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر