بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۱۶ دی ۱۳۹۸ - ۰۷:۴۴
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: اصل بنگاه‌داری بانک‌ها تا سقف ۴۰ درصد پذیرفته، اما در حال حاضر بانک‌ها بیش از ۵۰ درصد بنگاه‌داری می‌کنند و این موجب بلوکه شدن پول‌های بانک‌ها در بنگاه‌ها شده است.
کد خبر : ۲۰۵۱۹۶

بانک‌ها بیش از ۵۰ درصد بنگاه‌داری می‌کنند

به گزارش بورس نیوز، حجت الاسلام  مصباحی مقدم، درخصوص چرایی توقف بانک‌ها بر بنگاه‌داری  بیان کرد: علت اصلی بنگاه‌داری بانک‌ها مربوط به مطالبات آنها از بنگاه هایی بوده که موفق به تسویه بدهی های خود نشده اند.

وی افزود: مجموعه مطالبات بانکی به اضافه سود جریمه به قدری انباشته شده که بانک‌ها وثیقه را تملک کرده و به بنگاه‌‌دار تبدیل شده اند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: اصل بنگاه‌داری بانک‌ها تا سقف ۴۰ درصد پذیرفته، اما در حال حاضر بانک‌ها بیش از ۵۰ درصد بنگاه‌داری می‌کنند و این موجب بلوکه شدن پول‌های بانک‌ها در بنگاه‌ها شده است.

وی با بیان اینکه بانک‌ها در شرایط فعلی امکان واگذاری بنگاه‌های اقتصادی را آنگونه که باید ندارند افزود: عوامل مختلفی باعث چسبندگی بانک‌ها به این بنگاه شده اند.

حجت الاسلام مصباحی مقدم گفت: بانک‌ها طبق قانون واگذاری بنگاه‌های اقتصادی باید ظرف سه سال این کار را انجام می‌دادند. در حال حاضر این مدت تمام شده و بانک‌ها هنوز هیچ اقدامی انجام ندادند؛ بنابراین بانک مرکزی و وزارت اقتصاد و دارایی باید به بانک‌ها فشار بیاورند تا بنگاه‌ها از طریق بورس به مردم واگذار شود.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
کارشناس بازارسرمایه در گفت‌وگو با بورس‌نیوز تاکید کرد:

جانب دارانه بودن حمایت حقوقی‌ها

کارشناس بازارسرمایه در گفت‌وگو با بورس‌نیوز تاکید کرد:

صرف اتکا به حمایت حقوقی‌ها صحیح نیست

کارشناس بازارهای مالی در گفت‌وگو با بورس نیوز تاکیدکرد:

مثلث حمایت از بازار سرمایه

نیم‌نگاهی به تابلو؛

ادامه حمایت‌ها

ارسال نظر