بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۱۵ دی ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۲
مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری نیرو در گفتگو با بورس نیوز تاکید کرد:

ولتاژ عرضه‌اولیه در "بورس"

نیروگاه سیکل ترکیبی زنجان پس از راه‌اندازی مسیر عرضه در بازار سرمایه را پیش خواهد گرفت.
کد خبر : ۲۰۵۱۸۶

ولتاژ عرضه‌اولیه در

به گزارش بورس نیوز، سهم شرکت سرمایه گذاری نیرو با نماد «ونیرو» از جمله سهم های ارزنده بازار سرمایه در سال جاری بوده که با در نظر گرفتن ارزش NAV و ارزش پرتفوی غیر بورسی، به نظر می رسد کماکان مستعد رشد است. «ونیرو» به سبب سرمایه گذاری اندک در بازار سرمایه، سهم چندانی از رشد بازار در سال جاری نبرده ولی با منفی شدن بازار در دو روز اخیر، این سهم هم رنگ خون به خود گرفته است.

در سال‌های ۹۶ و ۹۷ که فشار تورم بر اقتصاد وارد شد، این شرکت نیز از رشد نرخ‌ها و درآمد شرکت‌های زیرمجموعه نفع بالایی برد و جهش بلندی در این زمینه تجربه کرد. البته اغلب درآمد سود سهام سال ۹۷ مربوط به سود تقسیمی شرکت "توسعه مدیریت نیروگاهی ایرسا" می‌شود که ۹۸ درصد از سود انباشته را بین سهامداران خود تقسیم کرد.

عرضه زیرمجموعه ها در برنامه های آتی «ونیرو»

۹۷ درصد از سرمایه گذاری‌های «ونیرو» در شرکت‌های غیربورسی انجام گرفته که بیشترین و اصلی‌ترین سرمایه گذاری مربوط به شرکت "توسعه مدیریت نیروگاهی ایرسا" است.

به طور کلی، این شرکت ۸۷۲۸ میلیارد ریال در شرکت‌های غیربورسی و ۳۰۸ میلیارد ریال در شرکت‌های بورسی سرمایه گذاری کرده که بیشترین سهم مربوط به شرکت‌های حاضر در صنعت عرضه برق، گاز، بخار و آب گرم است.

«ونیرو» در حال انجام مرحله دوم افزایش سرمایه خود از محل آورده نقدی و مطالبات سهامداران است و با انجام این افزایش سرمایه، این شرکت ۱۰۵۰۰ میلیارد ریالی خواهد شد.

عیسی حسین پناه مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری نیرو در گفتگو با بورس نیوز در خصوص وضعیت بازار سرمایه بیان کرد: ریزش بازار سرمایه در روز گذشته، بیشتر تحت تاثیر جو هیجانی بود. بسیاری از سهم های بنیادی بازار، هنوز کمتر از ارزش واقعی معامله می شوند و جای رشد دارند.

مدیرعامل «ونیرو» در رابطه با پتانسیل های این سهم گفت: تمامی اخبار و آمار و اطلاعات مربوط به عملکرد شرکت به صورت رسمی منتشر شده و قابل بررسی است. ولی به سهامداران توصیه می شود در بررسی های خود، توجه بیشتری به پروژه احداث نیروگاه سیکل ترکیبی زنجان با ظرفیت ۵۰۰ مگاوات داشته باشند. این پروژه که ۱۰۰ درصد آن در مالکیت شرکت سرمایه گذاری نیرو است، در نیمه دوم سال آینده وارد مدار تولید خواهد شد.

وی افزود: شرکت برنامه عرضه برخی زیرمجموعه ها را در بازار سرمایه دارد؛ ولی هنوز زیرساخت های لازم فراهم نشده است. نیروگاه سیکل ترکیبی زنجان هم بعد از راه اندازی حتما در بازار سرمایه، عرضه خواهد شد.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
اخبار مرتبط
سرمایه‌گذاری در بورس یا قمار در بازار؟

افت سنگین سودآوری سرمایه گذاری "ونیرو"

قیمت "ونیرو" هم افزایش یافت؛

"ونیرو" گران شد

افزایش حباب‌گونه قیمت سهام نیروگاه‌ها؛

باغبانی که باغچه خود را بیل نمی‌زند

ارسال نظر
نظرات بینندگان
مهرداد
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۱۶ دی ۱۳۹۸ - ۲۱:۵۹
آقایان حقوقی لطفا در این شرایط خاص کمی از سهامداران مظلوم حمایت کنید