بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۱۷ دی ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۸
کارشناس بازارسرمایه در گفت‌وگو با بورس‌نیوز؛

روند خوشبینانه "بورس"

حقوقی‌ها پایه ثابت حمایت از سهم‌های خود بوده اما؛ ممکن هست امروز جو منفی نیز بر بازار سایه مقطعی بی‌اندازد ولی در مجموع، روند بازارسرمایه خوشبینانه ارزیابی می‌شود.
کد خبر : ۲۰۵۴۰۶

روند خوشبینانه

حسین عادل‌زاده مدیرعامل کارگزاری کارآمد در خصوص روند بازار به بورس‌نیوز اظهار کرد: شهادت سردار سلیمانی اتفاق مهمی بود که این موضوع متاسفانه رقم خورد و به موازات آن، ترس و نگرانی در اقشار جامعه نیز ایجاد شد و روند بازار در همین راستا تغییر داد اما؛ شرکت بورس، سازمان بورس و حقوقی‌های بزرگ می‌دانند که بسیاری از قیمت‌ها ارزنده شده و شاخص منطقی بوده و حباب ندارد بنابراین می‌توان اینگونه نتیجه گرفت که بازار حمایت می‌شود و پیش‌بینی اینگونه است که شاخص دوباره رشد خود را از سر بگیرد.

وی در خصوص حمایت حقوقی‌ها در ابتدای هفته موجب توقف افت شاخص شد و در ادامه عنوان کرد: بازار به سمت مناسبی در حال هدایت شدن هست و با توجه به توئیت ترامپ، دوباره جو منفی به سراغ حقیقی‌ها و فروشنده‌های خرد برگشت اما؛ حقوقی‌ها پایه ثابت حمایت از سهم‌هایشان هستند؛ ممکن هست امروز جو منفی بر بازار حاکم باشد و نگرانی ها طبیعی هست اما روند بازار خوشبینانه هست.

مدیر عامل کارگزاری کارآمد بیان کرد: هر شرکت حقوقی سهم‌های خود را کنترل و حمایت می‌کند، سازمان بورس اشراف و مدیریت لازم را و شرکت بورس برنامه‌ریزی کلی را بر روند بازار داشته و جای هیچگونه نگرانی نیست.

عادل‌زاده تصریح کرد: اگر سهم‌های بزرگ حمایت شوند و شاخص افزایش یابد، ترس و نگرانی بین افراد کم می‌شود و طبیعتا حقیقی‌ها نقدینگی را به بازار تزریق کرده و موجب رشد سهم‌های کوچک‌تر خواهند شد.

وی در خصوص تاثیر مباحث سیاسی بر بازار سرمایه افزود: مطمئنا سیاست تاثیرگذار بوده و اصطلاحی وجود داشتی مبنی بر آنکه سرمایه "ترسو" است و نخستین خبر منفی تاثیر منفی بر بورس می گذارد اما؛ هرچه این اخبار مثبت باشد موجب ثبات و رشد بهتر در بازار خواهد شد و اینکه پاسخ کشور و زمان این پاسخ به ترور سردار سلیمانی چه خواهد بود نیز در روند بازار اثر گذار هست و اگر مدتی اتفاق خاصی پیش نیاید ممکن هست از هفته آینده شاهد مثبت شدن شاخص باشیم.

مدیر عامل کارگزاری کارآمد در رابطه با پیش‌بینی بازار تا پایان سال بیان کرد: طی یک ماه آینده بازار حالت رنج‌کشی خواهد داشت البته هم مثبت و هم منفی اما؛ ممکن هست دوباره روند صعود را شاهد باشیم.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
اخبار مرتبط
عسکری مارانی در گفتگو با بورس نیوز مطرح کرد: 

پیشنهاداتی برای تشویق سرمایه‌گذاری

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس:

افت شاخص بورس مقطعی است

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در گفتگو با بورس نیوز تاکیدکرد:

حمایت مجلس و دولت برای رشد

ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۱۷ دی ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۴
اگر معاملات خقوقیهای گروه سایپا را ممنوع کنند بازار بفوریت متعادل خواهد شد چون اینها هستن که دارند بازارو نا امن جلوه میدن با درست کردن صفوف فروش تقلبی.