بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
جمعه ۲۰ دی ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۰
کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس‌نیوز تاکید کرد:

قبای سبز بر دوش بورس

معافیت مالیاتی ازمحل تجدید ارزیابی‌ها که به تصویب هیات دولت رسیده، خبر خوبی برای "بورس" بوده تا اینکه بازار بتواند هفته پُر رونقی را پیش رو داشته باشد.
کد خبر : ۲۰۵۷۶۲

 سبزپوش شدن در انتظار بازار سرمایه

علی مولایی مدیرعامل کارگزاری آریانوین در خصوص پیش‌بینی هفته آتی بازارسرمایه به بورس‌نیوز گفت: عملیات موشکی سپاه پاسداران در هفته گذشته به‌مقداری مناسبی حجم تنش و ابهامات جنگی و سایه ترس را از بازار برداشت و بازار سرمایه با چنین واکنشی می‌تواند به روند مثبت خو ادامه دهد اما؛ اگر این واکنش زمان‌بر می‌شد و ابهام باقی می‌ماند همچنان بازار در این خلاء باقی می‌ماند که چه اتفاقی خواهد افتاد.

وی ادامه داد: پیش‌بینی می‌شود با پاسخ نظامی سپاه، بازار به تعادل برسد و اگر تا ۴۸ساعت آینده یعنی تا جمعه واکنش احمقانه‌ای از آمریکایی‌ها سر نزند، کلیت بازار به نقطه اطمینان خاطر می‌رسد و این نکته مثبتی بوده و بازار می‌توان برای سبزپوش شدن از این منظر وام بگیرد.

کارشناس بازارسرمایه با اشاره به اتخاذ تصمیم دامنه نوسان ۲درصدی تصریح کرد: اگر از فردا این قانون برای بار دیگر، اعمال شود و این اطمینان‌خاطر به فعالان بازارسرمایه و سرمایه‌گذاران تزریق شود؛ بازار در روز یک شنبه به روال عادی بازمی گردد و تارگت‌های از دست داده را دوباره به دست می‌آورد ؛ در واقع  دامنه تغییرات ۲درصدی بخش عمده‌ای از هیجان را کنترل کرد و می‌بایست از روز نخست بازارسرمایه با چنین تصمیماتی کنترل می‌شد تا از نظر تکنیکال و چارتی، ریزش زمان‌دار را حداقل شاهد می‌بودیم ضمن آنکه اندیکاتور‌های بازار در شرایط خوبی قرار دارد و اگر این اتفاق نمی‌افتاد، بازار دچار فرسایش می‌شد.

مدیرعامل کارگزاری آریانوین با اشاره به حساسیت بازارهای جهانی به مسائل روز عنوان کرد: بورس منطقه و حتی آمریکا و شرق آسیا نیز دستخوش ریزش شد در‌حالی‌که از نظر مسافتی از اتفاقات خاورمیانه بسیار دورتر بودهو و از نظر نظامی خسارتی به آن‌ها وارد نمی‌شد و این جزئی از ذات بازار هست.

این کارشناس بازار افزود: در روز‌های آتی بورس تمام آن تارگت‌های از دست رفته را جبران می‌کند و همین طور معافیت مالیات از محل تجدید ارزیابی‌ها که به تصویب هیات دولت رسیده، خبر خوبی بوده برای آنکه بازار، هفته پر رونقی را پیش‌رو داشته باشد.

مولایی در توصیه به سهامداران خرد تصریح کرد: هیجانی رفتار نکنند، سهامداران خرد نگران سرمایه خود بوده و باید به آنها این حق را داد زیرا قدرت حقوقی‌ها را ندارند البته پیش‌بینی شده که سهامداران خردی که به صورت هیجانی فروش سهام داشته‌اند، خریدشان را تکمیل کنند و توصیه می‌شود در روزهای آتی بازار را نظاره گر باشند تا اینکه بخواهند عکس‌العمل عملیاتی نشان دهند.

وی در پایان تاکید کرد: بازار به صورت کلی عمل می‌کند و زمانی که قرار به خرید بوده سهامداران همه جور سهمی در هر صنعتی را خریداری می‌کنند و اگر قرار به فروش باشد همه جور سهمی در هر صنعتی را می‌فروشند و این یکی از نقاط ضعف بازار بوده که ناشی از رفتار هیجانی است .

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
سیاوش وکیلی کارشناس بازار سرمایه؛

یک گام برای آسودگی خیال سهامداران

کارشناس بازارسرمایه در گفت‌وگو با بورس‌نیوز تاکید کرد:

جان دوباره بازار پس از تنش‌ها

کارشناس بازارسرمایه در گفت‌وگو با بورس‌نیوز تاکیدکرد:

انتشار اوراق تبعی، راهکاری برای پوشش ریسک

کارشناس بازارسرمایه در گفت‌وگو با بورس‌نیوز؛

صنایع بورسی که سایه جنگ را پس می‌زنند

ارسال نظر