بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۰۳ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۳
دیگر چیزی برای فروش نمانده؛

دلالی املاک اصلی‌ترین فعالیت "وسبحان"!

این شرکت عملا سهامی را برای فروش در سال بعد نخواهد داشت و عمده دارایی این شرکت را می‌توان ۱۲.۵ درصد سهام شرکت پتروشیمیران و تعداد بالایی از یونیت‌های صندوق‌های سرمایه گذاری دانست.
کد خبر : ۲۲۶۰۹۱

دلالی املاک اصلی‌ترین فعالیت شرکت!

به گزارش واحد تحقیق و مطالعات بورس نیوز، شاید ریزش بیش از ۳۰ درصدی قیمت سهام شرکت سرمایه گذاری سبحان در حالی که سود خالص این شرکت در سال ۱۳۹۹ بیش از ۱۹۶۲ ریال به ازای هر سهم است عمدتا به دلیل میزان بالای سود حاصل از فروش و احتمال بالای عدم تقسیم آن در مجمع است.

دلالی املاک اصلی‌ترین فعالیت شرکت!

علیرغم عدم انتشار شرح جزئیات صورت‌های مالی حسابرسی نشده شرکت سرمایه گذاری سبحان در سامانه کدال، می‌توان سود شرکت پتروشیمیران و سود حاصل از فروش سهام پرتفوی این شرکت را اصلی‌ترین عوامل افزایش بیش از ۱۶۲ درصدی سود هر سهم در سال مالی ۱۳۹۹ در مقایسه با سال گذشته دانست.

شناسایی بیش از ۱.۱۶۹ میلیارد ریال درآمد سود سهام و همچنین بیش از ۱.۴۲۸ میلیارد ریال درآمد‌های حاصل از خرید و فروش سهام در عملکرد سالانه شرکت سرمایه گذاری سبحان منجر به شناسایی بیش از ۲.۵۹۷ میلیارد ریال درآمد‌های ناخالص و رشد بیش از ۱۵۸ درصدی این درآمد‌ها در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته شده است.

بخش عمده‌ای از درآمد‌های فروش سهام شرکت‌های موجود در پرتفوی این سرمایه گذاری مربوط به املاک و سهام ذکر شده در جدول ذیل است:

دلالی املاک اصلی‌ترین فعالیت شرکت!

با توجه به جدول بالا می‌توان گفت این شرکت عملا سهامی را برای فروش در سال بعد نخواهد داشت و عمده دارایی این شرکت را می‌توان ۱۲.۵ درصد سهام شرکت پتروشیمیران و تعداد بالایی از یونیت‌های صندوق‌های سرمایه گذاری دانست.

از دیگر نکات قابل توجه صورت‌های مالی منتشر شده این شرکت می‌توان به خرید املاکی با ارزش بیش از ۱.۰۷۶ میلیارد ریال اشاره کرد که این موضوع تکلیف سود قابل تقسیم این شرکت را تا حدود زیادی مشخص می‌کند.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
ارسال نظر