بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۰۱ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۱
فرار رو به جلو در اتاق خلوت مدیریت «ثاژن»؛

آیا «سخت آژند» نرم می‌شود!

در حالی سهامداران «ثاژن» به مجمع عمومی سالیانه فراخوانده شده‌اند که هنوز خبری از صورت‌های مالی نیست و ابهام و سر ناسازگاری از یک شرکت ظاهرا تمامی ندارد.
کد خبر : ۲۰۷۱۵۴

آیا «سخت آژند» نرم می‌شود!

به گزارش واحد سنجش و راه حل‌های رفتاری در بازار (آبسیم) بورس نیوز، یکی از شرکت‌هایی که مورد غضب سازمان بورس قرار گرفت و از بازار اصلی بورس اخراج شد، شرکت «سخت آژند» است.

کارت قرمز به کم‌کاران

در بیست و هشتمین روز فروردین ماه سال جاری شرکت «سخت آژند» از فهرست شرکت‌های پذیرفته شده در بورس تهران حذف و در آن زمان به بازار پایه ج فرابورس منتقل شد. البته سهام این شرکت هم اکنون در بازار پایه نارنجی داد و ستد می‌شود.

عدم رعایت الزامات دستورالعمل پذیرش از سوی این انبوه ساز سبب شد تا نماد معاملاتی آن با توقف طولانی مدت مواجه و سرمایه سهامداران و سرمایه گذاران بلوکه شود و در نهایت، راهی جز اخراج از بورس را پیش پای مدیران سازمان بورس قرار ندادند.

ظاهرا «ثاژن» قصد کوتاه آمدن نداشته و کلا میانه خوبی با انتشار صورت‌های مالی ندارد؛ حال شرایط به قدری وخیم شده که سرپرست نظارت بر ناشران بازار پایه از این شرکت خواهش کرده صورت‌های مالی چند دوره اخیر را منتشر کند.

آیا «سخت آژند» نرم می‌شود!

این شرکت در حالی پس از وقفه‌ای طولانی، سهامداران خود را برای حضور در مجمع عمومی عادی سالیانه در بیست و نهمین روز بهمن ماه سال جاری دعوت کرده که هنوز گزارشی از عملکرد پایانی سال مالی ۹۸ ارائه نکرده است.

این همه ابهام و سر ناسازگاری از یک شرکت که سابقه بیش از ۱۳ ساله در بازار سرمایه دارد، عجیب و سوال‌برانگیز است!

تأخیر در ارائه اطلاعات و صورت‌های مالی تنها مربوط به مدت اخیر نیست و این شرکت ید طولایی در این امر دارد؛ به گونه‌ای که مجمع عمومی عادی سالیانه دوره مالی منتهی به شهریور ۹۷ با تأخیر بسیار فراوان در تیر ماه سال ۹۸ برگزار شد.

در آخرین صورت مالی منتشر شده، شرکت دلیل تأخیر در ارائه صورت‌های مالی را هجوم باج‌افزار و آلوده شدن نرم افزار‌های مالی عنوان کرد و حسابرس شرکت را مقصر اخراج از تابلوی اصلی بورس معرفی کرد.

آیا «سخت آژند» نرم می‌شود!

حال سوالی که پیش می‌آید این است که آیا نرم افزار‌های مالی «ثاژن» همچنان با هجوم باج‌افزار‌ها مواجه هستند که گزارش‌های حسابرسی نشده دوره‌های مالی اخیر را منتشر نکرده‌اند؟

رویاپردازی در اتاق خلوت مدیریت

با نگاهی به ترکیب سهامداران عمده "ثاژن" مشخص می‌شود که یک شخص حقیقی به همراه عمران توسعه استان هرمزگان حدود ۸ درصد مالکیت دارند و سرمایه گذاری دلیران پارس که در ابتدای سال سهم ۱۰ درصدی داشت، اکنون به ۶ درصد کاهش یافته است.

نکته جالب توجه این است که از ترکیب ۵ نفره هیئت مدیره این انبوه‌ساز، فقط یک عضو "موظف" است و باقی اعضا در حکم عضو غیرموظف معرفی شده‌اند. به عبارتی، تنها یک عضو از هیئت مدیره خود را موظف به حضور مستمر در شرکت می‌داند و باقی اعضا حضوری گاه به گاه دارند.

آیا «سخت آژند» نرم می‌شود!

در چنین فضایی، مدیرعامل وقت این شرکت در آذر ماه سال ۹۶ اعلام کرده بود که درصدد احداث بزرگترین تالار بورس خاورمیانه در مشهد هستند اما؛ تاکنون خبری از این پروژه در دست نیست و این رویا به واقعیت بدل نشده است.

شایان ذکر است که هر سهم «ثاژن» از شروع سال جاری تا پایان دی ماه ۱۲۱ درصد رشد قیمت داشته و هم اکنون ارزش بازار آن ۱۹۹ میلیارد تومان است.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
سوالی جدی از شرکت بورس و هیات پذیرش؛

عزیز کرده بازار دوم ...

در پی مزایده این انبوه ساز؛

"ثاژن"به دنبال مشتری

به دنبال مزایده نوبت دوم این انبوه ساز؛

ملک "ثاژن" باز هم فروش نرفت

برای دومین‌بار آگهی شد؛

"ثاژن" ملک می‌فروشد

ارسال نظر