بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
پنجشنبه ۱۴ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۵
خوب‌ها و بد‌های هفته؛

«ثاژن» دیر رسید، اما دست پر آمد

دست یابی به کانال جدید شاخص کل در هفته جاری به همراه عرضه اولیه کوچک دیگر از فرابورس و حاشیه‌های فراوان قوانین جدید بازار پایه، بازار سرمایه را در کانون توجهات سرمایه گذاران قرار داده است.
کد خبر : ۱۹۵۶۷۴

به گزارش واحد سنجش و راه حل‌های رفتاری در بازار (آبسیم) بورس نیوز، بازار سرمایه در هفته‌ای که گذشت با رشد ۴.۱ درصدی شاخص کل، نمایشی خوش از خود نشان داد و توانست خود را به کانال ۲۹۰ هزار واحد برساند.

بر اساس مباحث تکنیکال، دست یابی به کانال ۳۰۰ هزار واحد چندان دور از انتظار نیست و به اعتقاد اکثر کارشناسان، در کوتاه مدت این سقف نیز لمس خواهد شد.

«ثاژن» دیر رسید، اما دست پر آمد

در معاملات این هفته، نماد «ثاژن» که مدت‌های مدید در توقیف به سر می‌برد بازگشایی نسبتا مطلوبی داشت و توانست در مدت دو روز معاملاتی، ۶۴ درصد بازدهی عاید سهامداران منتظر خود کند و بخشی از تلخ کامی‌های آن‌ها در این مدت را جبران کند.

«غنوش» و «بسویچ» هر دو با رشد قیمت حدود ۲۸ درصدی، در جایگاه بعدی قرار گرفتند و نماد تازه عرضه شده «فسازان» نیز ۲۶ درصد دیگر بر قیمت خود افزود و مجموع بازدهی خود از زمان عرضه اولیه را به ۶۶ درصد رساند.

«ثاژن» دیر رسید، اما دست پر آمد

در میان شرکت‌های زیان‌ده هفته دوم شهریور ماه، نماد‌های بازار پایه به وفور دیده می‌شود. رتبه اول زیان‌ده‌ترین سهم هفته به «وحافظ» با افت قیمت ۲۶ درصدی تعلق می‌گیرد. «شرنگ»، «شس»، «کفرآور» و بسیاری دیگر از سهم‌های بازار پایه در رده‌های بعدی قرار گرفته اند.

نگاهی به فهرست ۲۰ شرکت زیان‌ده هفته به خوبی اوضاع بازار پایه را نشان می‌دهد؛ چرا که تمام این ۲۰ شرکت در بازار پایه حضور دارند.

«ثاژن» دیر رسید، اما دست پر آمد

نگاهی کلان‎تر به بازار سرمایه می‌اندازیم.

صنعت «پیمانکاران صنعتی» بهترین عملکرد را از خود به نمایش گذاشت و ۱۷.۵ درصد رشد شاخص را در کانامه این هفته خود به ثبت رساند. گروه‌های «فنی و مهندسی» و «استخراج نفت گاز جز اکتشاف» به ترتیب در رتبه‌های دوم و سوم صنایع پربازده ایستادند.

«ثاژن» دیر رسید، اما دست پر آمد

زیان‌ده‎ترین صنعت هفته نیز به نام «وسایل ارتباطی» ثبت شد که ۹ درصد در مسیر نزولی حرکت کرد. «سایر حمل و نقل» و «چاپ و انتشار» دیگر صنایع سرخ بازار سهام بودند.

«ثاژن» دیر رسید، اما دست پر آمد

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
فرار رو به جلو در اتاق خلوت مدیریت «ثاژن»؛

آیا «سخت آژند» نرم می‌شود!

این انبوه ساز خبر داد؛

زمین "ثاژن" بدون مشتری

این انبوه ساز از طریق مزایده؛

"ثاژند" ملک مشهدی را می‌فروشد

سهامداران در «کرمان» پایکوبی کردند؛

پربازده‌ترین و زیان‌ده‌ترین‌های نیمه نخست سال

ارسال نظر