بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۰۱ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۲
رشد ۴ درصدی سود خالص این سرمایه‌گذار ثبت شد؛

افزایش سود سهام "پردیس" وافت سود فروش سهام

شرکت سرمایه‌گذاری پردیس در سال مالی منتهی به پایان آذر ماه سال جاری و بر اساس صورت‌های مالی حسابرسی نشده شرکت موفق به کسب سود خالص ۶۸۶ میلیارد ریالی و معادل ۵۴۹ ریال به ازای هر سهم شده است.
کد خبر : ۲۰۷۱۵۸

افزایش سود سهام

به گزارش واحد تحقیق و مطالعات بورس نیوز، شرکت سرمایه‌گذاری پردیس در سال مالی منتهی به پایان آذر ماه سال جاری و بر اساس صورت‌های مالی حسابرسی نشده شرکت موفق به کسب سود خالص ۶۸۶ میلیارد ریالی و معادل ۵۴۹ ریال به ازای هر سهم شده است.

این میزان سود نسبت به سال گذشته از آن افزایش اندک ۴ درصدی را نشان می‌دهد. به طور قطع این سودآوری نتوانسته است انتظارات سهامداران شرکت را برآورده کند.

ترکیب درآمد‌های شرکت در سال گذشته شامل ۲۵۴ میلیارد ریال سود سهام دریافتی از شرکت‌های سرمایه‌پذیر، مبلغ ۴۰۹ میلیارد ریال سود ناشی از فروش سرمایه‌گذاری‌ها و همچنین ۵۵ میلیارد ریال سود تضمین شده است.

در جدول میزان تغییرات این سه بخش از درآمد‌های شرکت و سهم آن‌ها از کل درآمد سال گذشته شرکت ارائه شده است:

سود سهام کسب شده را نمی‌توان به شرکت یا صنعت خاصی مرتبط دانست و با توجه به ترکیب سرمایه‌گذاری‌های این شرکت سود سهام کسب شده از شرکت‌های مختلفی محقق شده که از آن جمله می‌توان به شرکت‌های ریشمک، پتروشیمی جم، پتروشیمی زاگرس، پالایش نفت اصفهان و ...، اشاره کرد.

افزایش سود سهام

همچنین در بخش سود ناشی از فروش سرمایه‌گذاری‌ها نیز وضعیت مشابهی را دارد. سود ناشی از فروش نیز بابت واگذاری سهام شرکت‌های مختلف بوده که از آن جمله می‌توان به بانک ملت، مپنا، سرمایه‌گذاری معادن و فلزات و ریشمک اشاره کرد.

افزایش سود سهام

اشتراک گذاری :
ارسال نظر