بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۱۲ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۲
کارشناس بازارسرمایه در خصوص خودرویی‌ها تاکید کرد:

دنده‌معکوس خودرویی‌ها برای فرار از ماده ۱۴۱ قانون تجارت

با توجه به زیان انباشته خودرویی‌ها "تجدید ارزیابی" می‌تواند راه حلی مناسب برای برون رفت از مشکلات این شرکت‌ها باشد.
کد خبر : ۲۰۸۲۲۳

متنوع کردن پرتفوی گام مناسب سهامداری

علی رضا قدرتی مدیرعامل کارگزاری آوانوین در خصوص اقبال سهامداران نسبت به خودروی‌ها به بورس نیوز اظهار کرد: یکی از محرک‌هایی که در ۶ ماهه دوم سال در خودرویی‌ها در جریان بوده بحث "افزایش سرمایه" از محل تجدید ارزیابی‌ها با توجه به ساختار صورت‌های مالی این شرکت‌ها است.

وی ادامه داد: همان‌طور که می‌دانیم ساختار مالی خودرویی‌ها به هم ریخته بوده و زیان انباشته بالایی دارند و بیشتر این شرکت‌ها مشمول ماده ۱۴۱ قانون تجارت و ورشکستگی هستند و باید هرچه سریعتر نسبت به کاهش سرمایه یا افزایش سرمایه برای خروج از ماده ۱۴۱ اقدام کنند.

این کارشناس بازارسرمایه عنوان کرد: یکی از راه‌های برون رفت از این حالت، با توجه به ترکیب سهامداری این شرکت‌ها تجدید ارزیابی هست که می‌تواند هرچه سریع‌تر اجرایی شود، مدیران خودرویی نیز به این راه حل علاقه‌مند بوده و خبر‌های خوبی به بازار سرمایه منعکس خواهد شد.

مدیرعامل کارگزاری آوانوین در خصوص توصیه به سهامداران اذعان کرد: سرمایه‌گذاران متناسب با شرایط بازار ریسک‌پذیری خود را محک زننده ضمن آنکه باید از توصیه‌های مشاورین استفاده کرده و با توجه به رشد خیره‌کننده بازار طی ۲ سال اخیر و افزایش برخی از سهم‌های کوچک شاید ریسک در حال حاضر بالا باشد.

وی تصریح کرد: انتخاب تک سهم اشتباه بوده و باید به سوی متنوع کردن پورتفوی گام برداشت و توصیه می‌شود سهامداران بین ۱۰ تا ۱۵درصد از پرتفوی خود را به سهم‌های پرریسک اختصاص دهند و مابقی را به سهم‌های با پتانسیل بنیادی قوی اختصاص دهند.

قدرتی خاطرنشان کرد: صنایع فلزی، معدنی حتی پتروشیمی و پالایشی از پتانسیل بسیار خوبی برخوردارند، تقسیم سود این شرکت‌ها خوب بوده و روند سودآوری تولید و فروش آن‌ها طی ماه‌های گذشته روند معقول و مناسبی را طی کرده و می‌تواند کمک کند تا افزایش نرخ ارز ضرری به سهامداران نرساند.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر